Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Skargi na eksperyment Off Radia Kraków z AI  |  TVP Info wyróżnia najważniejszy temat  |  Head of marketing w BBC Studios  |  Interia będzie wybierać agencję  |  TVN nie rezygnuje z "Autentycznych"  |  Cena nabycia przez Orange Polska lokalnych operatorów kablowych  |  Serwis Sweet.tv uruchomił kolejne kanały w modelu FAST  |  Nowy podcast "Faktu"  |  Radio Łódź z cyklem "Nawiasem mówiąc"  |  Serwis streamingowy Red Go chce wrócić do transmisji sportowych  |  Benchmark.pl uruchomił wideocast o technologii  |  Sygnał Twojego Radia ze Stargardu  |  Podcast "Forbes Women" w nowej formule  |  UPEMI wybierze  |  Awans w Walk Events  |  WUP w Warszawie rozstrzygnął przetarg  |  Bringmore i Euvic będą promować  |  Meta wypełni swoją sztuczną inteligencję treściami Reutera  |  LinkedIn dostał 310 mln euro kary za nieprzestrzeganie RODO  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 25, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen: ponad ćwierć miliarda złotych strat Ruchu i Polska Press

Orlen wciąż prowadzi kontrole związane z działalnością Polska Press (fot. materiały prasowe)

275 mln zł strat przyniosły Orlenowi inwestycje w Ruch i Polska Press. Czy to ostateczna kwota - wykażą trwające jeszcze kontrole i analizy.

O wysokości strat Orlenu na inwestycjach związanych z rynkiem mediów biuro prasowe koncernu poinformowało we wpisie na platformie X. "Grupa Orlen uważnie analizuje wszystkie okazje inwestycyjne, koncentrując się na tych przynoszących najwyższe stopy zwrotu. Pod tym kątem analizujemy również inwestycje, zrealizowane przez poprzedni zarząd. Tylko w przypadku Ruchu i Polska Press przyniosły one firmie dotychczas 275 mln zł strat" - napisano w komunikacie.

Już na początku października Orlen informował o prowadzonych przez zewnętrzne firmy i kancelarie prawne kontrolach i audytach. Wtedy zakończyły się 53 kontrole, a podobna liczba była jeszcze w toku.

Z danych KRS wynika, że w ubiegłym roku Polska Press wykazała 14,3 mln zł straty i 364,2 mln zł sprzedaży. Rok wcześniej strata spółki wyniosła 35,7 mln zł.

Ruch, w którym Orlen ma 65 proc. udziałów, w ubiegłym roku poniósł 69,6 mln zł straty przy 763,7 mln zł przychodów. W 2022 roku strata Ruchu wyniosła 86,1 mln zł.

Kontrole Orlenu obejmują m.in. odmowę publikacji wybranych reklam wyborczych w ubiegłorocznej kampanii parlamentarnej przez tytuły Polska Press. Kontrolerzy zajmują się też powołaniem w 2023 roku pełnomocników zarządu PPG, odpowiedzialnych m.in. za kwestie reklamy wyborczej.

(PAR, 25.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.