Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 09, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Michał Karnowski ujawnia roczne opłaty za koncesję i emisję wPolsce24 na MUX 8

Według Nielsen Media kanał miał we wrześniu średnio 0,8 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (screen: YouTube/wPolsce24)

Michał Karnowski, członek zarządu spółki Fratria, nadawcy naziemnej stacji wPolsce24, ujawnił, że roczne koszty koncesji i opłat dla Emitelu, operatora MUX 8, to ok. 15 mln zł.

Karnowski mówił o tym trakcie konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Toruniu. Przyznał, to bardzo duża suma dla samodzielnej grupy medialnej. Za samą dziesięcioletnią koncesję – według informacji ze strony Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji – stacja ma zapłacić ok. 17,9 mln zł (w 10 ratach).

Michał Karnowski: "MUX jest ogromnym wyzwaniem"

Według Michała Karnowskiego problemem jest fakt, że MUX 8, na którym znajduje się wPolsce24, jest trudniejszy dla odbiorców niż inne multipleksy. – W wielu miejscach to działa, w wielu miejscach bez problemu ludzie na tym MUX nas odnajdują. Ale jest też dużo sygnałów z rynku, zwrotu od widzów, że mają oni problemy – stwierdził.

Czytaj też: Prokuratura wszczęła dochodzenie ws. niewpuszczania Republiki na konferencje premiera

Zdaniem członka zarządu Fratrii wejście na MUX dało jednak stacji wzrost jej rangi i przekłada się na bardziej życzliwe podejście do niej ze strony reklamodawców i sponsorów.

Stacja odnotowała też natychmiastowy wzrost oglądalności. Według Nielsen Media kanał miał we wrześniu średnio 0,8 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,04 proc. rok wcześniej, do 1 września w miejscu wPolsce24 nadawał kanał Telewizja wPolsce.pl, ale nie był dostępny naziemnie).

– Ten bilans zysków i strat na dzisiaj jest na plus z naszej perspektywy. Ale nie ma co ukrywać, że MUX dla niewielkiego nadawcy jest ogromnym wyzwaniem – stwierdził Michał Karnowski.

W 2023 roku spółka Fratria zanotowała 41,7 mln zł przychodów ze sprzedaży i 6,8 mln zł zysku netto.

Czytaj też: Magazyn "Fronda" po 30 latach znika z rynku. "Koniec naszego czasopisma"

(MNIE, 09.10.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.