Polskie Radio połączyło biura  |  Ewa Wituszyńska w MWE Networks i Biznes24  |  Program z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Polska spółka Paramount Global nieznacznie zwiększyła przychody  |  Prezes operatora kablowego Vectra  |  Kanał FAST Red Carpet International TV dostępny za granicą  |  Nowy szef serwisu Benchmark.pl  |  Sprzedaż magazynów podróżniczych Burdy  |  Wyniki Wirtualnej Polski i Agory we wrześniu  |  Peppermint odpowiada  |  Agencja Vision & People ma nowych specjalistów  |  MullenLowe Group partnerem  |  Awanse w Havas PR Warsaw  |  DJ Johnnie Walker po 58 latach pracy odchodzi z BBC Radio 2  |  Szykuje się strajk w Guardian Media Group. Powodem planowana sprzedaż "The Observer"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Radio połączyło biura  |  Ewa Wituszyńska w MWE Networks i Biznes24  |  Program z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Polska spółka Paramount Global nieznacznie zwiększyła przychody  |  Prezes operatora kablowego Vectra  |  Kanał FAST Red Carpet International TV dostępny za granicą  |  Nowy szef serwisu Benchmark.pl  |  Sprzedaż magazynów podróżniczych Burdy  |  Wyniki Wirtualnej Polski i Agory we wrześniu  |  Peppermint odpowiada  |  Agencja Vision & People ma nowych specjalistów  |  MullenLowe Group partnerem  |  Awanse w Havas PR Warsaw  |  DJ Johnnie Walker po 58 latach pracy odchodzi z BBC Radio 2  |  Szykuje się strajk w Guardian Media Group. Powodem planowana sprzedaż "The Observer"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Radio połączyło biura  |  Ewa Wituszyńska w MWE Networks i Biznes24  |  Program z Zygmuntem Chajzerem w Super Polsacie  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Polska spółka Paramount Global nieznacznie zwiększyła przychody  |  Prezes operatora kablowego Vectra  |  Kanał FAST Red Carpet International TV dostępny za granicą  |  Nowy szef serwisu Benchmark.pl  |  Sprzedaż magazynów podróżniczych Burdy  |  Wyniki Wirtualnej Polski i Agory we wrześniu  |  Peppermint odpowiada  |  Agencja Vision & People ma nowych specjalistów  |  MullenLowe Group partnerem  |  Awanse w Havas PR Warsaw  |  DJ Johnnie Walker po 58 latach pracy odchodzi z BBC Radio 2  |  Szykuje się strajk w Guardian Media Group. Powodem planowana sprzedaż "The Observer"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketing manager MB Motors opowiada Press.pl o kampanii z Małgorzatą Sochą

Michał Serdakowski (fot. materiały prasowe)

– Naszym celem jest zburzenie stereotypów na temat samochodów elektrycznych – mówi w rozmowie z Press.pl Michał Serdakowski, marketing manager MB Motors, autoryzowanego dealera marki Mercedes-Benz. W kampanii firmy wystąpiła aktorka Małgorzata Socha. – W internecie jest wielu ekspertów, którzy przejechali tysiące kilometrów elektrykami, jednak żaden z nich nie ma takiej rozpoznawalności i zasięgów jak Małgosia Socha – tłumaczy Serdakowski.

Dlaczego ambasadorką MB Motors Mercedes-Benz została właśnie Małgorzata Socha? Jej wizerunek nie jest oczywisty w przypadku zagadnień technologicznych czy motoryzacyjnych?

To prawda. Wizerunek Małgorzaty Sochy jest częściej kojarzony z markami beauty, ale dla nas była to decyzja naturalna. Od trzech lat Małgosia jeździ elektrycznym Mercedesem, dzięki czemu świetnie zna tę technologię. Dziś w autentyczny sposób pokazuje, że codzienne użytkowanie samochodu elektrycznego jest wygodne i bezproblemowe, wbrew często powtarzanym stereotypom.

Jakie są cele tej kampanii? Bo nie ma ona charakteru sprzedażowego, a wizerunkowo-edukacyjny?

Naszym celem jest zburzenie stereotypów na temat samochodów elektrycznych. Chcemy pokazać, że ich zasięgi pozwalają poruszać się po mieście i jeździć w trasy, ładowanie nie trwa godzinami, a kierowca ma dostęp do dynamicznie rosnącej sieci ładowarek. Niestety, w rozmowach z klientami często spotykamy się z powielaniem obiegowych opinii. Dopiero kiedy przybliżamy konkretne rozwiązania, pojawia się zainteresowanie i chęć jazdy próbnej. Dlatego w kampanii Małgosia Socha wciela się w rolę ekspertki pracującej w salonie MB Motors, która przekazuje wiedzę w przystępny sposób, opierając się poniekąd na własnych doświadczeniach. Skoro edukujemy klientów w salonach, postanowiliśmy przenieść tę wiedzę na ekran.

Dlaczego lokalna firma takie właśnie przyjęła założenia, jeśli chodzi o działania komunikacyjne?

Edukacja jest jednym z filarów naszej działalności, jako nieodzowny element procesu sprzedażowego, w którym prezentujemy nabywcy technologię w samochodach Mercedes-Benz.

Czujemy się odpowiedzialni za to, by wiedza, którą posiadamy, nie pozostawała tylko w obrębie naszych salonów. Co istotne, edukujemy nie tylko w najnowszej kampanii z Małgorzatą Sochą. Warto wspomnieć również o inicjatywach takich jak MB Motors Shooting Day, gdzie młodzi fotografowie wymieniają się doświadczeniami z naszymi ekspertami, czy też sukces zespołu JetPlex Racing ze szkoły podstawowej w Pleszewie, który dzięki naszej pomocy wygrał polskie eliminacje konkursu F1 in Schools.

Ludzie nadal boją się elektrycznych samochodów? A kampania ma te obawy rozwiewać?

Tak, ludzie nadal się boją, ponieważ opierają swoje opinie na zasłyszanych stereotypach, zamiast na osobistych doświadczeniach. Wielu z naszych klientów nigdy nie miało okazji nawet usiąść w samochodzie elektrycznym, a co dopiero nim jeździć. W internecie jest wielu ekspertów, którzy przejechali tysiące kilometrów elektrykami, jednak żaden z nich nie ma takiej rozpoznawalności i zasięgów jak Małgosia Socha. Dlatego wybraliśmy właśnie naszą ambasadorkę – by w przystępny i zrozumiały sposób rozwiała te wątpliwości.

Kampania została zrealizowana in-house. Dlaczego? Agencje nie udźwignęłyby takiego projektu? Czy chodzi raczej o oszczędności?

Kluczowa w przygotowaniu tej kampanii była wiedza specjalistyczna, którą posiadamy w MB Motors. Znajomość produktu i technologii, zrozumienie perspektywy naszych klientów i świadomość wyzwań sprzedażowych – te elementy stanowiły punkt startowy w przygotowaniach kampanii. Tej wiedzy na próżno byłoby szukać nawet w najlepszych agencjach.

Ponadto, w MB Motors mamy własny dział PR, dzięki czemu działamy trochę jak wewnętrzna agencja, specjalizująca się w motoryzacji. PR dostarcza kluczowe insighty, dzięki czemu powstają kampanie, które są nie tylko osadzone w kontekście społecznym, ale przede wszystkim adekwatne do potrzeb klientów. Właśnie z tego względu, możemy samodzielnie realizować tak wymagające projekty.

Gdzie ta kampania będzie widoczna i kto zaplanował jej obecność w mediach – czy to również po stronie MB Motors?

Kampania będzie dystrybuowana w naszych mediach społecznościowych oraz na profilach Małgoosi Sochy. Komunikacja zostanie wzmocniona również zasięgową kampanią display oraz dedykowanym formatem reklamowym na YouTube. Wszystkie działania mediowe zaplanowaliśmy sami. Targetując się na osoby zainteresowane lifestylem i technologią, wychodzimy poza ramy typowego myślenia o grupie docelowej motoryzacyjnych kampanii reklamowych. Chcemy dotrzeć do osób, dla których Małgosia Socha może być wiarygodnym i interesującym źródłem informacji.

Czy poza kampanią planowane są inne działania np. PR?

Tak, jeszcze w październiku planujemy dzień otwarty w salonie MB Motors, podczas którego Małgosia Socha wcieli się w rolę, którą odgrywała w kampanii i przez jeden dzień będzie pracować w salonie w Jankach. Od zawsze przyświeca nam zasada, że drzwi MB Motors są otwarte dla każdego – nie tylko dla naszych klientów, ale również sympatyków marki, miłośników motoryzacji i każdego, kto zechce spędzić swój wolny czas w bliskości z marką spod znaku Srebrnej Gwiazdy. Akcję wesprze kampania informacyjna w RMF Classic.

Ta kampania nie tylko tworzy wizerunek Mercedesa – ale buduje świadomość całej kategorii samochodów eklektycznych – to było priorytetem?

Tak, to był nasz priorytet. Chcemy, aby klienci i osoby zainteresowane, mieli solidną wiedzę, która pomoże im podjąć świadomy wybór między samochodem spalinowym, a elektrycznym. Ważne jest dla nas, aby po tę wiedzę przychodzili właśnie do MB Motors.

Rozmawiała Agata Małkowska-Szozda

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.