Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Do 2026 r. ok. 100 mln osób będzie korzystać z AI przy wykonywaniu swojej pracy

24 września na HR Best Practices Conference w Warszawie, wydarzeniu organizowanym przez Top Employers Institute, eksperci z certyfikowanych organizacji omówili, jak wprowadzać nadchodzące zmiany w życie (fot. materiały prasowe)

Sztuczna inteligencja stanie się filarem nowoczesnych organizacji, ale nie tylko. Do 2026 roku blisko 100 mln osób będzie korzystać z AI przy wykonywaniu swojej pracy – wynika z danych Top Employers Institute.

24 września na HR Best Practices Conference w Warszawie, wydarzeniu organizowanym przez Top Employers Institute, eksperci z certyfikowanych organizacji omówili, jak wprowadzać czekające nas zmiany w życie.

Sztuczna inteligencja powinna wspierać pracowników

Z najnowszego "World of Work Trends Report 2024", przygotowanego przez Top Employers Institute, wyłania się pięć kluczowych trendów, które będą miały decydujący wpływ na zarządzanie pracownikami i strategie HR w najbliższej przyszłości. Wyróżniono w nim takie obszary, jak wzrost roli sztucznej inteligencji, zdefiniowanie przyszłości organizacji z wyraźnym celem, transformacyjny dialog z pracownikami, ewolucja podejścia do dobrostanu pracowników oraz poszerzenie horyzontów DEI (różnorodności, równości i inkluzji).

Czytaj też: Stany Zjednoczone planują światowy szczyt dotyczący bezpieczeństwa AI

Oznacza to, że sztuczna inteligencja powinna wspierać pracowników, umożliwiając im skupienie się na kreatywnych i strategicznych zadaniach, zamiast ich zastępować. Etyczne zarządzanie AI stanie się kluczowym elementem strategii HR, a relacje międzyludzkie nadal będą fundamentem zaangażowania i dobrostanu pracowników.

Zmieni się za to postrzeganie sukcesu – będzie on zależał od przywództwa zorientowanego na cel, które połączy empatię z autentycznym dialogiem. Słuchanie pracowników i włączanie ich w procesy decyzyjne to klucz do efektywności. Organizacje, które wdrożą tę praktykę HR zwiększą przez to innowacyjność.

"Kluczowe będzie aktywne włączanie wszystkich pracowników w strategie DEI. Przyszłość pracy będzie zdefiniowana przez elastyczność, odpowiedzialne wykorzystanie nowych technologii i empatię liderów. Te trendy nie tylko odpowiadają na zmieniające się potrzeby pracowników, ale także kształtują przyszłe strategie HR" – mówi Izabela Mosko, Top Employers Institute.

Czytaj też: Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury: należy wzmocnić przepisy chroniące twórców w starciu z AI

(MAC, 28.09.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.