Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W TV Republika reklamują się 42 firmy. Więcej widzów, wyższe ceny. W TVP Info - 118 firm

Programy w TV Republika prowadzi m.in. Adrian Klarenbach, wcześniej związany z TVP Info (screen: YouTube/Telewizja Republika)

W TV Republika w kwietniu emitowane są spoty od 42 reklamodawców - więcej, niż w marcu (było ich wtedy 39), ale mniej, niż w lutym (51). Konkurencyjny TVP Info ma ich znacznie więcej.

Jak wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", w TVP Info w kwietniu (do połowy miesiąca) reklamowało się 118 firm, a w całym marcu - 150.

Najaktywniejszym reklamodawcą w TV Republika jest powiązane właścicielsko ze stacją Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydawca m.in. "Gazety Polskiej" (od 1 do 15 kwietnia stacja nadała ponad 300 spotów tej spółki).

Czytaj też: Reklamodawcy wracają do Telewizji Polskiej. "Spółka znajduje się na dobrym kursie"

Reklamy w TV Republika sprzedaje Polsat Media. W maju najdroższy, 30-sekundowy spot w TV Republika według cennika kosztuje 26,4 tys. zł (w kwietniu - 23,7 tys. zł, w marcu - 20,1 tys. zł, a w lutym - 14,1 tys. zł). W styczniu było to 12 tys. zł, ale jeszcze w grudniu spoty wyceniano maksymalnie na 550 zł. Większość bloków stacji sprzedawana jest jednak w ramach oferty pakietowej.

Wzrost cen jest związany ze wzrostem oglądalności stacji. W marcu miała ona średnio 2,94 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,09 proc. rok wcześniej), 1,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,02 proc.) i 1,59 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,05 proc.); w lutym - 3,13 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,1 proc. rok wcześniej), 1,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,02 proc.) i 1,77 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,05 proc.); w styczniu 3,52 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ (wzrost z 0,11 proc. rok wcześniej), 1,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (w górę z 0,03 proc.) i 2,12 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (w górę z 0,06 proc.).

Przypomnijmy, że część firm - np. Ikea, mBank - wycofała się z TV Republika po słowach publicysty Marka Króla na temat imigrantów. 3 stycznia na antenie stacji Król stwierdził, że należy cudzoziemcom "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie". Z kolei satyryk Jan Pietrzak 31 grudnia powiedział w TV Republika: "Ja mam okrutny żart z tymi imigrantami. Że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów w Auschwitz, Majdanku, w Treblince, w Sztutowie, mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców i tam będziemy tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, zatrzymywać".

(MNIE, 20.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.