W 2023 roku TVN24 był liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej i komercyjnej
TVN24 w grupie ogólnej 4+ miał w 2023 średnio 5,73 proc udziału (fot. Paweł Wodzyński/East News)
W 2023 roku liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN24.
- TVN24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał w 2023 średnio 5,73 proc. udziału wobec 5,61 proc. rok wcześniej.
- Drugi był naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 4,87 proc. (spadek z 5,12 proc.; pod koniec roku kanał chwilowo zawiesił nadawanie w związku ze zmianą władz TVP).
- Trzecie miejsce przypadło Polsat News (Telewizja Polsat) - 1,77 proc. (spadek z 1,96 proc.).
Czytaj też: Oglądalność "Panoramy" po powrocie do TVP 2 i TVP Info. Średnio 741 tys. widzów
Kolejne pozycje zajęły:
- Wydarzenia 24 (Telewizja Polsat) - 0,74 proc. (wzrost z 0,64 proc.),
- TVN24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,54 proc. (spadek z 0,67 proc.),
- TV Republika (Telewizja Republika) - 0,2 proc. (wzrost z 0,09 proc.),
- Polsat News 2 (Telewizja Polsat) - 0,11 proc. (bez zmian),
- Telewizja wPolsce.pl (Fratria) - 0,03 proc. (wzrost z 0,02 proc.)
- i Biznes 24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian).
Czytaj też: „19.30” nie informuje o odmowie wpisania do KRS władz TVP. Szef programu odmawia komentarza
W czerwcu zawieszono monitoring kanału News 24 (Astro) - z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN24 miał średnio 3,92 proc. udziału (wzrost z 3,85 proc.), TVP Info - 2,35 proc. (2,91 proc. rok wcześniej), a Polsat News - 1,37 proc. (spadek z 1,72 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Sowite wynagrodzenia propagandystów w TVP Info. Bronisław Wildstien i Miłosz Kłeczek
(MNIE, 13.01.2024)