"Pismo. Magazyn Opinii" w sprzedaży od 3 stycznia

Nowy magazyn promowany jest na Empik.com
Pierwszy numer miesięcznika społeczno-kulturalnego "Pismo. Magazyn Opinii" ukaże się 3 stycznia. Będzie kosztował 12,99 zł.
Wydawcą jest Fundacja Pismo, a redaktorem naczelnym Piotr Nesterowicz, pisarz i eseista. W grudniu ukazał się już numer zerowy magazynu (w nakładzie 100 egz.), którym na Facebooku pochwalił się Piotr Stasiak, członek zarządu Fundacji Pismo.
- Wydrukowaliśmy zerówkę, by spojrzeć na wydrukowany magazyn, zanim trafi do czytelników. Chcieliśmy wyłapać ewentualne błędy. Numer, który trafi do sprzedaży, będzie się różnił papierem – informuje Piotr Nesterowicz. W miesięczniku będą reportaże, wywiady, portrety, raporty ekonomiczne, eseje poświęcone literaturze, sztuce, polityce międzynarodowej, a także opowiadania, poezja i komiks. Wśród autorów są m.in. Ignacy Karpowicz, David Remnick, Filip Springer, Marta Frej, Magdalena Kicińska, Weronika Murek.

Zespół redakcyjny tworzy sześć osób. Oprócz Nesterowicza są to: Karol Tyczyński – dyrektor artystyczny, Katarzyna Kazimierowska – sekretarz redakcji, Magdalena Kicińska - redaktor prowadząca dział Rzeczywistość (z reportażami), Agnieszka Rosner – redaktor prowadząca dział Idee (z esejami) i Barbara Sowa jako redaktor wydania cyfrowego. Makietę przygotował Jacek Utko. Pierwszy numer "Pisma" będzie liczył 100 stron, ukaże się w nakładzie 30-40 tys. egz.
Wydawca ma zabezpieczone środki z darowizn na półtora roku funkcjonowania "Pisma". Źródłem przychodów ma być sprzedaż egzemplarzowa, reklamy i prenumerata wydania cyfrowego.
(JOK, 29.12.2017)
