Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ojciec Rydzyk dostał 800 tys. zł od Ministerstwa Sprawiedliwości

Instytucje kierowane przez o. Tadeusza Rydzyka otrzymały blisko 800 tys. zł (fot. Piotr Drabik / Flickr.com / lic. CC BY 2.0)

Fundacja Lux Veritatis posiadająca koncesję na nadawanie Telewizji Trwam oraz Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu - zarządzane przez redemptorystę o. Tadeusza Rydzyka - otrzymały trzy granty w wysokości blisko 800 tys. zł.

Ofiarodawcą jest Fundusz Pomocy Pokrzywdzonym i Pomocy Postpenitencjarnej zarządzany przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Pieniądze z funduszu przeznaczone są na ''przeciwdziałanie przestępczości'' i z zasady służyć mają pomocy ofiarom przestępstw i ich rodzinom. Tymczasem instytucje o. Rydzyka takiej działalności nie prowadzą. Jako pierwszy napisał o tym serwis OKO.press. Minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, według radia Tok FM, w listopadzie br. podjął decyzję o podziale kwoty ponad 7 mln zł na ''przeciwdziałanie przyczynom przestępczości''. 

Pieniądze trzeba wydać do końca grudnia br. Według informacji Wiadomosci.wp.pl na liście 36 zwycięzców konkursu na "przeciwdziałanie przyczynom przestępczości" w tym roku dominują organizacje katolickie, niekoniecznie zajmujące się tą kwestią. Resort sprawiedliwości tłumaczy się, że ani światopogląd, ani religijność nie były dla niego kryterium, zaś adresatem konkursu były wszystkie instytucje, które mają doświadczenie w organizowaniu akcji informacyjnych, by promować dobre wzorce wśród młodzieży. Na stronie resortu jest lista organizacji i kwoty im przyznane, nie ma natomiast informacji, na co te pieniądze zostaną wydane. 

Kwoty przyznanych dotacji są różne: od 35 tys. zł do 1,4 mln dla Fundacji im. Św. Cyryla i Metodego, która m.in. prowadzi serwis internetowy Tato.net – podaje Tok FM.


(PM, 27.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.