TV Republika zapowiada pasmo komercyjne, wejście na giełdę i multipleks
Nowe logo Telewizji Republika to jeden z elementów odświeżenia wizerunku i ramówki stacji
TV Republika zapowiada wzbogacenie oferty programowej - m.in. o filmowo-rozrywkowe pasmo komercyjne. Ponadto planuje wejście na naziemny multipleks oraz na Giełdę Papierów Wartościowych. Na razie zmienia logotyp i ramówkę.
Nowe logo i oprawa graficzna wprowadzone zostały 9 października br. - Zmiany w ramówce, w tym nowe programy, będą się pojawiać stopniowo do końca roku - zapowiedziała na spotkaniu z dziennikarzami Dorota Kania, redaktor naczelna TV Republika. - Nasz charakter patriotyczno-konserwatywny pozostaje niezmienny. Myślimy także o pozyskaniu młodszych widzów - dodaje Kania. W ramówce znalazły się między innymi dwa interaktywne programy: w piątek "Oddaję Państwu głos" z telefonicznym udziałem widzów (premiera: 13 października) oraz "TweetUP Republika", program współtworzony przez internautów (premiera 16 października). Kolejna nowość to "Gry tajnych służb" - niedzielny program Doroty Kani dotyczący zagadkowych śmierci związanych z największymi aferami w Polsce po 1989 roku. Premiera: 15 października. Nowe programy to także: "Republika sztuki" Marcina Bąka, program religijny "Studnia" (premiera 29 października) oraz "Analfabet III RP" Piotra Goćka (premiera: listopad 2017). Zmiany wprowadzono także w prime time od godz. 18.30 do 21.30. Od 9 października br. o 18.30 emitowany jest program "Z Wiejskiej na gorąco" (autorki Magdalena Bałkowiec i Aleksandra Zarzycka). O godz. 18.45 (do tej pory o 19) rozpocznie się główny program informacyjny "Dzisiaj" prowadzony przez Ryszarda Gromadzkiego. Pasmo zakończy program "W punkt" Katarzyny Gójskiej.
W przeciągu dwóch najbliższych lat stacja planuje także wzbogacenie oferty o filmowo-rozrywkowe pasmo komercyjne.
- Naszą siłą nie jest udział w rynku, lecz zasięg. Nielsen Audience Measurement nie bada oglądalności w internecie. A tam jesteśmy bardzo silni - mówi Tomasz Sakiewicz, wiceprezes zarządu Telewizji Niezależnej SA, która zarządza stacją Telewizja Republika. - Myślimy w przyszłości o wejściu na multipleks. Potem chcemy wprowadzić pasma komercyjne, w tym filmy i programy rozrywkowe. W planach jest także wejście na giełdę. Nie wiem jeszcze, czy wejdzie na nią jedynie nasza spółka, czy też grupa spółek właścicielskich - dodaje. Sakiewicz stwierdził w rozmowie z "Presserwisem", że jedyną i najważniejszą konkurencją dla TV Republika jest obecnie TVP Info.
Według danych Nielsen Audience Measurement spośród kanałów informacyjnych w pierwszym półroczu br. TV Republika zanotowała spadek udziału w rynku z 0,12 do 0,1 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. TVP Info w tym czasie poprawiła wyniki - z 3,13 do 3,52 proc. udziału w rynku.
(Mackuch, 10.10.2017)