Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

731 proc. wzrostu zysku ma wydawca "Gazety Polskiej Codziennie"

Mimo trudnej sytuacji na rynku prasy, Forum SA, wydawca "Gazety Polskiej Codziennie", zanotował w ub.r. 1,9 mln zysku netto i 14,82 mln zł przychodów. Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydające "Gazetę Polską", miało 1,37 mln zł zysku netto i 13,12 mln zł przychodów. To oznacza odpowiednio 731 proc. i 692 proc. wzrostu zysku rok do roku - wynika z danych zgłoszonych do Krajowego Rejestru Sądowego, do których dotarł "Presserwis".

Oznacza to, że rok do roku Forum (wydawca "Gazety Polskiej Codziennie") zanotowało wzrost przychodów o 58 proc. (w roku 2015 wyniósł on 9,38 mln zł), a zysku o 731 proc. (w 2015 roku wyniósł on 229 tys. zł). Średnia sprzedaż ogółem "Gazety Polskiej Codziennie" wyniosła w ub.r. 20 039 egz. i jako jedyna w segmencie ogólnopolskich dzienników zanotowała wzrost rok do roku (o 5 proc.).

Spółka notuje wzrost, mimo że branża szacuje, iż w ub.r. rynek reklam w dziennikach zmniejszył się o 15-20 proc. Złą sytuację na rynku zauważa nawet wydawca "GPC", pisząc w sprawozdaniu, że "rynek prasy papierowej nadal się kurczy". Mimo to wydawca zapewnia w sprawozdaniu, że "Forum SA przewiduje pozytywny wynik finansowy w przyszłości. Spółka planuje wprowadzenie kolejnych dodatków regionalnych oraz promocję dziennika biorąc udział i organizując wydarzenia mające istotne znaczenie dla rozwoju społecznego i gospodarczego kraju". W 2016 roku "GPC" uruchomiła dodatek mazowiecki i pomorski, a w br. śląski, dolnośląski i łódzki. Od ub.r. organizuje galę Polskiego Przedsiębiorcy Roku.

Spółka Niezależne Wydawnictwo Polskie (wydawca tygodnika "Gazeta Polska") zanotowała natomiast wzrost przychodów o 70 proc. (w 2015 roku wyniósł on 7,71 mln zł) i wzrost zysku netto o 692 proc. (w 2015 roku wyniósł on 173 tys. zł). Dzieje się tak, mimo że magazyn notuje spadki sprzedaży - "Gazeta Polska" miała w ub.r. średnią sprzedaż ogółem 35 374 egz. (spadek rok do roku o 4,71 proc.). W sprawozdaniu spółka tego nie ukrywa - można w nim przeczytać m.in., że "rynek prasy poddany jest negatywnym tendencjom", oraz że "prognozuje się wyraźny spadek czytelnictwa prasy drukowanej, który nie będzie rekompensowany wzrostem czytelnictwa wersji elektronicznych". Spółka zakłada jednak, że w przyszłości "GP" zwiększy sprzedaż i liczbę prenumeratorów.

"W 2016 roku zgodnie z planami spółka skupiła się na poszerzaniu prac działu marketingu, reklamy i PR. Dzięki tej strategii wygenerowała dochody większe rok do roku o 70 proc." - możemy przeczytać w "Charakterystyce biznesu spółki w 2016 roku". Potwierdzają to dane Kantar Media - np. w pierwszym półroczu ub.r. "GP" zanotowała wzrost przychodów reklamowych o 287 proc. (dane cennikowe). Duży wpływ mają na to zlecenia ze spółek skarbu państwa i ministerstw - jak wyliczył Kantar Media w styczniu ub.r "GP" miała reklam skarbu państwa o wartości 80 tys. zł, a "GPC" 20 tys zł.

Rok wcześniej nie reklamowała się tam żadna z największych spółek skarbu państwa. Wzrost znaczenia reklam w przychodach widać też w sprawozdaniu Niezależnego Wydawnictwa Polskiego - 58 proc. przychodów spółki pochodziło w ub.r. z reklamy, a 36 proc. ze sprzedaży tygodnika. Rok wcześniej przychody z reklam wynosiły 26 proc., a ze sprzedaży 66 proc. W grudniu ub.r. spółka podpisała umowę z nową drukarnią, a od marca br. "GP" ukazuje się w nowym layoucie.

(JM, 18.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.