Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja WP wchodząc na MUX 8 zrobiła błąd

Maciej Orłoś zamiast programu informacyjnego w Telewizji WP poprowadzi late night show. Zacznie 18 września (fot. materiały prasowe)

Telewizja Wirtualnej Polski zwolni blisko 25 osób. Rezygnuje z nadawania codziennego serwisu informacyjnego "#dziejesię" i weekendowego pasma "#dzieńdobryWP". - Kanały na MUX 8 mają problemy, płacą dużo za emisję na multipleksie, który ma słabą dostępność. To był błąd nadawców, że weszli na MUX 8 - uważa producent telewizyjny Maciej Grzywaczewski.

Zdaniem ekspertów naturalne jest, że w takiej sytuacji wprowadza się zmiany, a skasowanie newsów i publicystyki, które są drogie i zastąpienie ich np. tańszymi i lepiej oglądanymi amerykańskimi serialami to normalny ruch. - Telewizja WP powinna postawić na większą synergię z portalem, o czym może świadczyć decyzja o uruchomieniu nowych programów do internetu. Dobrze też, że kontynuują współpracę z Maciejem Orłosiem, który jest mocno rozpoznawalny i stał się twarzą kanału, ale nie wiem, czy format late night show się sprawdzi - mówi Maciej Grzywaczewski.

Zespół Telewizji WP o likwidacji "#dziejesię" i "#dzieńdobryWP" dowiedział się w piątek podczas spotkania z wiceprezesem WP Tomaszem Machałą. "#dziejesię" będzie nadawane do końca września br. Z informacji "Presserwisu" wynika, że spółka rozstanie się z ok. 25 osobami. Zwalniane osoby dostają miesięczne wypowiedzenia i możliwość udziału w wewnętrznej rekrutacji na inne stanowiska.

- Trudno powiedzieć, w jaki sposób te zmiany przełożą się na wyniki segmentu telewizyjnego, bo to zależy od kilku czynników. Między innymi, czym program informacyjny zostanie zastąpiony, czy będzie to inna produkcja własna i w jakim slocie, jaka wiąże się z tym redukcja kosztów, jaka będzie oglądalność nowego programu i przychody z niego - uważa Marcin Nowak, analityk giełdowy z firmy doradztwa kapitałowego Ipopema Securities. - Działania nakierowane na zmniejszenie strat powinny być dobrze odbierane przez rynek, natomiast ich skala w całości dzisiejszego biznesu nie jest duża - dodaje.

TV Wirtualnej Polski w lipcu br. miała 0,19 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 0,26 proc. w grupie komercyjnej (dane Nielsen Audience Measurement).

Więcej przeczytasz w "Presserwisie".


(JM, KOZ, 11.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.