Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP wyda 800 mln. zł pożyczki m.in. na projekty technologiczne

Jacek Kurski, prezes TVP (fot. Simona Supino / Press)

Pożyczka dla Telewizji Polskiej zostanie wypłacona w czterech transzach, a spłata kapitału następować będzie w miesięcznych ratach. TVP wyda pieniądze m.in. na projekty rozwojowe, w tym technologiczne - poinformował serwis Superbiz.se.pl.

Dziennikarze Superbiz.se.pl (część serwisu Se.pl, internetowej wersji "Super Expressu" - Grupa ZPR Media) dotarli do informacji o warunkach, na jakich Skarb Państwa udzielił sięgającej 800 mln. zł pożyczki Telewizji Polskiej. Informacje o szczegółach TVP S.A. przekazała na wniosek Ministerstwa Kultury, które musiało udzielić odpowiedzi w związku z interpelacją grupy posłów Nowoczesnej.

Jak czytamy na Superbiz.se.pl pożyczka będzie wypłacana w 4 transzach, a spłata następować ma w miesięcznych ratach - od 2019 do 2023 roku. Zabezpieczeniem pożyczki ma być: "weksel własny in blanco zaopatrzony w klauzulę *bez protestu*, wraz z deklaracją wekslową z prawem wypełnienia weksla przez pożyczkodawcę" a także "sporządzone w formie aktu notarialnego oświadczenie o poddaniu się egzekucji wprost w trybie art. 777 § 1 pkt 5 Kodeksu postępowania cywilnego, co do obowiązku zwrotu pożyczki, odsetek umownych i innych ewentualnych kosztów".

Telewizja Polska poinformowała, że jej płynność nie jest zagrożona, choć sytuacja finansową można określić jako trudną. Pożyczka nie została jednak zaciągnięta na spłatę zobowiązań, a na projekty inwestycyjne, w tym rozwojowe np. w obszarze technologii, inicjatywy programowe, rozbudowę oferty spółki oraz "pełniejszą realizację misji publicznej".

Spółka jako powód zapaści mediów publicznych podaje niskie wpływy z abonamentu, co miało doprowadzić do "załamania finansowania mediów publicznych". (CP)

(CP, 18.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.