Domy mediowe: Prezes Kurski błędnie wskazuje problemy TVP Info

Zdaniem Jacka Kurskiego spadki TVP Info to efekt emisji zbyt wielu reklam (fot. Press)
Zdaniem przedstawicieli domów mediowych zmniejszająca się widownia TVP Info nie wynika z liczby emitowanych w tym kanale reklam, co sugerował Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.
Prezes TVP zapowiedział, że pieniądze uzyskane z abonamentu rtv zamierza przeznaczyć na unowocześnienie ośrodków regionalnych Telewizji Polskiej i na ograniczenie liczby reklam w TVP Info. "Chciałbym uniknąć wrażenia śmietnika reklamowego, jaki teraz się wytwarza u odbiorcy. Tych reklam jest tam tak dużo, że widownia nam odpływa" – powiedział Jacek Kurski w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.
Takiemu postawieniu sprawy dziwią się przedstawiciele domów mediowych. - Reklamy mogą się podobać bądź nie, bo nie każda jest trafiona, ale nie dostrzegam odpływu widzów ze względu na czas emitowania reklam – ocenia Piotr Bieńko, prezes Codemedia. - Jeżeli stacja ograniczy czas reklamowy, cena reklam może wzrosnąć, a wtedy reklamodawcy uciekną do konkurencji – dodaje Bieńko.
- Z ograniczenia reklam w TVP Info z pewnością ucieszą się pozostali nadawcy telewizyjni – komentuje Marek Wochna, managing director Easymedia, zaznaczając, że większość kanałów sprzedających czas antenowy wykorzystuje maksymalny poziom czasu dozwolonego na reklamy. - W związku z tym sytuacja wypełnienia bloków i odpływy widowni w trakcie ich emisji, o których mówi pan prezes Kurski, dotyczą wszystkich, którzy emitują reklamy. Spadki udziałów w rynku, których doświadczył kanał TVP Info na przestrzeni 2016 roku, wiązałbym z jakością programów informacyjnych realizowanych przez TVP, a nie z ilością emitowanych reklam – komentuje Wochna.
Podobnego zdania jest Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, według której zmniejszenie liczby reklam nie będzie miało bezpośredniego przełożenia na oglądalność, gdyż ważny jest przede wszystkim kontent. - Drastyczne ograniczenie reklam w TVP Info wprawdzie może podnieść oglądalność stacji, gdyż breaki zawsze ją obniżają, jednak nie zrekompensuje to wpływów reklamowych – ocenia Węgierek.
(IKO, 30.05.2017)
