Lokalne media dolnośląskie zrzeszyły się, aby konkurować z Polska Press

Stowarzyszenie Dolnośląskie Media Lokalne zyskało pięciu nowych członków: Projekt Media (wydawca "Nowej Gazety Jaworskiej"), Oldpress (wydawca "Panoramy Oleśnickiej"), Intergol (wydawca "Gazety Kłodzkiej", "Gazety Ząbkowickiej", "Gazety Noworudzkiej" i "Gazety Świebodzic"), Nowiny Jeleniogórskie oraz Słowo Regionu Strzelińskiego.
Zrzeszeni wydawcy chcą wspólnie wydawać dodatki turystyczne, organizować konkursy i startować w przetargach ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. SDML założyły trzy wydawnictwa: Agencja Reklamowa Nowa (wydawca "Nowej Gazety Trzebnickiej"), Kurier Press (wydawca "Kuriera Gmin") i Ryza (wydawca "Gazety Powiatowej – Wiadomości Oławskich").
- Oddzielnie nie moglibyśmy startować w przetargach ogłaszanych przez Urząd Marszałkowski, bo urzędnicy stawiali wymóg ukazywania się ogłoszeń zarówno w tygodnikach, jak i dziennikach. Takie możliwości oferowała tylko Polska Press Grupa - mówi Daniel Długosz, prezes stowarzyszenia i wydawca "Nowej Gazety Trzebnickiej". - Po tym jak się zrzeszyliśmy i zaprosiliśmy do współpracy wrocławski oddział "Gazety Wyborczej", nasze szanse wzrosły, a urzędnicy mają wybór. Wspólny nakład naszych tygodników jest dużo większy niż dzienników, które ukazują się na Dolnym Śląsku – zaznacza Długosz.
(JOK, 17.05.2017)
