MEC: prawie co piąty klient płatnej telewizji rozważał rezygnację z usług
Maleje odsetek klientów płatnej telewizji rozważających rezygnację z usług swojego operatora - wynika z badania "Projekt Cyfrowizja III" domu mediowego MEC.
W tym roku rezygnację rozważa 23 proc. respondentów, podczas gdy w 2015 roku 27 proc., a w 2014 roku – 30 proc. Najczęściej jako powody wskazywali, że ich aktualna oferta jest za droga (42 proc.), w telewizji nie ma wielu ciekawych programów (29 proc.) oraz rozwija się naziemna telewizja cyfrowa (23 proc.).
Jednocześnie 19 proc. badanych odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej bierze pod uwagę zakup abonamentu kablowego lub satelitarnego, tłumacząc to tym, że kanałów naziemnych jest za mało (38 proc.), nie odpowiada im oferta tematycznych tych kanałów (33 proc.) i atrakcyjnymi ofertami operatorów (20 proc.).
MEC badanie "Projekt Cyfrowizja III" zrealizował pod koniec stycznia br. na grupie tysiąca polskich telewidzów powyżej 16. roku życia metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.
(KOZ, 03.05.2017)