Multimedia Polska obserwuje rezygnacje po publikacji projektu zmian w abonamencie

Operator kablowy Multimedia Polska obserwuje rezygnacje z usługi telewizyjnej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej i spodziewa się, że w miarę postępu prac legislacyjnych będzie ich więcej – napisała spółka w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu.
Rząd w nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych proponuje poprawienie poboru opłat przez włączenie dostawców usług telewizji płatnej do procesów rejestracji odbiorników oraz identyfikacji podmiotów zobowiązanych do wnoszenia opłat abonamentowych.
"Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów, na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję” – czytamy w opinii Multimedia Polska. ”Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych nt. projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej” – napisano.
"Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję” – prognozuje operator. ”Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu Państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT" - dodano.
(PAP, KOZ, 10.04.2017)
