Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MEC: o nowych kanałach telewizji naziemnej nie wie ponad połowa telewidzów

(fot. pixabay.com)

Ponad połowa telewidzów nie wie, że pojawiły się cztery nowe kanały naziemne – wynika z ”Projektu Cyfrowizja III”, badania domu mediowego MEC.

Na uruchomionym w ub.r. ósmym multipleksie naziemnym nadają obecnie cztery kanały: Zoom TV, który wystartował 25 października (Cable Television Networks & Partners), nadająca od 9 listopada Nowa TV (Grupa ZPR) oraz Metro (Agora i Discovery) i Wirtualna Polska (Grupa Wirtualna Polska), które zadebiutowały 2 grudnia. Rozruch części z nich wsparty został kampanią reklamową w mediach. Jak informowaliśmy, najwyższy udział w rynku ma Metro.

Badanie zrealizowane przez MEC pod koniec stycznia br. pokazuje, że o nowych kanałach słyszało 33,2 proc. badanych telewidzów. Nie wie o nich ponad połowa badanych (52 proc.), a 14,8 proc. udzieliło odpowiedzi ”trudno powiedzieć”.

Wśród odbiorców naziemnej telewizji o nowych kanałach naziemnych wie 50,9 proc. badanych. Nie słyszało o nich 41,8 proc., a 7,3 proc. wskazało odpowiedź ”trudno powiedzieć”.

Największą rozpoznawalność wśród debiutujących kanałów w ofercie naziemnej ma Nowa TV, której markę kojarzy 33 proc. badanych telewidzów (37,7 proc. odbierających naziemną telewizję). W przypadku Metra było to odpowiednio: 28,8 proc. i 35 proc., WP – 26,8 proc. i 34,9 proc., a Zoom TV – 24,4 proc. i 34,5 proc. Spośród wszystkich ankietowanych widzów żadnego z nowych kanałów nie zna 51,2 proc.

W związku z planami uzupełnienia ósmego multipleksu o kanały Telewizji Polskiej MEC zapytał też telewidzów o oczekiwania wobec tej oferty. Większość badanych woli, żeby nadawca wprowadził na multipleks nowe stacje, a nie wersje HD dotychczasowych kanałów. Wybierając zaś z listy konkretnych kanałów (tych istniejących lub takich, których wprowadzenie było w przeszłości rozważane), telewidzowie stawiali w pierwszej kolejności na TVP Dokument (48,6 proc.).

Badanie zrealizowano na próbie 1 tys. telewidzów metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.


(KOZ, 09.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.