Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota kupują udziały w Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska

Największy akcjonariusz Grupy Wirtualna Polska - European Media Holding (jego udziałowcami są m.in. fundusze inwestycyjne Innova Capital i MCI) i Jarosław Mikos, przewodniczący rady nadzorczej WP, sprzedają 27 proc. wszystkich udziałów w Wirtualnej Polsce (7,79 mln akcji, 19,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki).

European Media Holding 7,79 mln zwykłych akcji sprzeda różnym inwestorom instytucjonalnym po 50 zł za sztukę, co daje łączną kwotę 389,5 mln zł.

Z kolei 3,4 mln akcji uprzywilejowanych (na jedną przypadają dwa głosy na walnym zgromadzeniu) od EMH kupią prezes Grupy WP Jacek Świderski i jego zastępcy Michał Brański oraz Krzysztof Sierota. Zapłacą za nie 85,2 mln zł (kredytu udzieli im mBank), bo część otrzymają w ramach premii. Po tej transakcji będą mieli ponad 55 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki.

"Nasza inwestycja w Wirtualną Polskę jest bardzo udana: w stosunkowo krótkim okresie, we współpracy ze znakomitym zespołem menedżerów, stworzyliśmy lidera polskiego rynku internetowego. Spójna strategia rozwoju i jej konsekwentna realizacja przełożyły się również na ponadprzeciętną stopę zwrotu z inwestycji" - tłumaczy w komunikacie prasowym Magdalena Magnuszewska, partner w Innova Capital. Fundusz ten częściowo sfinansował przejęcie Wirtualnej Polski przez Grupę o2 na początku 2014 roku, a MCI kupiło 20 proc. akcji Grupy o2. W 2015 roku Wirtualna Polska została wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, a jej akcje sprzedawano wówczas inwestorom po 32 zł.

Na zamknięcie notowań 1 grudnia br. akcje Wirtualnej Polski Holding kosztowały 50,5 zł (przez dzień spadły o 5,6 proc.).

Według Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz w Haitong Bank, sprzedaż udziałów European Media Holding nie jest zaskoczeniem dla rynku: - Od momentu IPO spółka wyraźnie zyskała na wartości. Wynika to głównie z utrzymania wysokiego tempa wzrostu wyników finansowych, znacznie przewyższającego dynamikę rynku reklamy internetowej, która na razie jest dominującym rynkiem dla Wirtualnej Polski - tłumaczy analityk. - Zmiana akcjonariatu nie wpłynie na biznes, gdyż kontrolny pakiet zachowają założyciele, dlatego nie należy się spodziewać zmiany strategii spółki - dodaje Księżopolski (pełniejszy komentarz na Press.pl).

(IKO, JM, 01.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.