Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ministerstwo Kultury jest zbulwersowane dominacją Polska Press Grupy

Jarosław Sellin (fot. za wikipedia.org)

Ministerstwo Kultury chce większego pluralizmu własnościowego mediów w Polsce. Na celowniku resortu jest Polska Press Grupa.

Wiceminister kultury Jarosław Sellin w środę na posiedzeniu sejmowej komisji kultury przedstawił informację na temat udziału kapitału zagranicznego na polskim rynku medialnym. Podkreślił, że "najbardziej bulwersująca" jest dominacja Polska Press Grupy w segmencie prasy regionalnej. "Porównując nakład wszystkich dzienników lokalnych wydawanych przez tę grupę z nakładami dzienników krajowych, można zauważyć, że jest on wyższy niż nakład największego dziennika ogólnokrajowego »Fakt«" - mówił wiceminister.

Ministerstwo kultury wystąpiło w listopadzie br. do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wskazanie ekspertów, którzy razem z resortem wypracują rozwiązania zapewniające większy pluralizm własnościowy w mediach w Polsce. Wiceminister Sellin stwierdził na posiedzeniu komisji, że "kapitał ma narodowość - i na rynku mediów jest to problem". Obecny na posiedzeniu Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy, podkreślił zaś, że prasa papierowa ma problemy z przeżyciem, jej nakłady w latach 2005-2015 spadły o 42 proc. Przypomniał, że Mecom, właściciel Mediów Regionalnych (wydawca prasy regionalnej), przez rok szukał nabywcy, więc mówienie, iż Verlagsgruppe Passau, którego częścią jest Polska Press Grupa, "prowadzi jakąś wredną politykę, żeby opanować rynek prasy regionalnej w Polsce, jest grubą przesadą".

(PAP, JK, 01.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.