Media-Participations wprowadza polskie wersje swoich serwisów dla katolików
Aleteia to serwis dla osób wychowanych w tradycji katolickiej (fot. materiały prasowe)
Dostępny do tej pory w sześciu językach serwis Aleteia uruchomił polską wersję. Jednocześnie jego wydawca uruchomił internetowy magazyn dla kobiet wychowanych w duchu wartości chrześcijańskich. Jego dyrektorem jest Marzena Wilkanowicz-Devoud, była naczelna polskiej edycji "Elle".
Aleteia określa się jako serwis o katolickich korzeniach, prowadzony przez ludzi świeckich. Wydawany jest przez francuskie wydawnictwo Media-Participations wspierane przez Fundację na rzecz Ewangelizacji przez Media. Polska wersja serwisu powstała w partnerstwie z Katolicką Agencją Informacyjną.
Redaktor naczelną jest Anna Sosnowska, współpracowniczka miesięcznika "W Drodze", w przeszłości prowadząca programy w Religia.tv. Poza nią w redakcji jest trzech redaktorów, grafik i social media manager, z serwisem współpracują autorzy zewnętrzni. Dyrektorem wydawniczym jest Marcin Przeciszewski, redaktor naczelny KAI.
Serwis Aleteia skierowany jest do mężczyzn i kobiet w wieku 25-40, głównie mieszkańców dużych miast, stawiających sobie pytania o sens życia. Podzielony jest na trzy główne sekcje: Aktualności, Duchowość, Styl Życia.
Wraz z Aleteia.org ruszył serwis skierowany do kobiet w wieku 25-55 wychowanych w duchu wartości chrześcijańskich - For Her. Jest to nowa marka w portoflio Media-Participations - obecnie dostępna tylko w wersji polskiej i amerykańskiej. Dyrektorem obu wydań serwisu jest Marzena Wilkanowicz-Devoud, w latach 1994-2007 redaktor naczelna "Elle Polska", a dyrektor artystyczną Beata Misiewicz, w przeszłości szefowa działu moda w "Elle Polska". Redaktor naczelną polskiego wydania For Her jest Iwona Sitnik-Kornecka, współpracowniczka TVP 3 Kraków. Jednym z felietonistów jest Szymon Majewski. Serwis charakterem nawiązuje do drukowanych magazynów luksusowych.
(JM, 19.07.2016)