Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Polonia ma być wyłączona z oferty naziemnej telewizji cyfrowej

Z informacji "Presserwisu" wynika, że zarząd TVP zdecydował o usunięciu TVP Polonia z multipleksu. Uzyskane w ten sposób miejsce na MUX 3 Telewizja Polska zagospodaruje na wersje HD innych swoich kanałów.

Kanał przeznaczony dla Polaków mieszkających za granicą jest nadawany także w Polsce: na MUX 3 oraz w sieciach kablowych i satelitarnych. Z naszych informacji wynika, że zarząd TVP zdecydował o usunięciu TVP Polonia z multipleksu. Uzyskane w ten sposób miejsce TVP zagospodaruje na wersje HD pozostałych stacji.

MUX 3 jest w całości przeznaczony dla Telewizji Polskiej. Obecnie jest tam osiem kanałów: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka i właśnie TVP Polonia. Jedynka i Dwójka emitują program w wersji HD (wysoka rozdzielczość), nadawca chce jednak poprawić ich jakość (szczególnie dotyczy to Jedynki). Ponadto TVP zamierza podwyższyć do HD standard kanału TVP Info.
Z nieoficjalnych informacji "Presserwisu" wynika, że TVP Polonia zniknie z MUX 3 najprawdopodobniej jeszcze przed igrzyskami w Brazylii (zaczynają się 5 sierpnia br.). Być może stanie się to już 11 lipca. Po usunięciu z oferty naziemnej kanał ma być jednak nadal dystrybuowany w Polsce w sieciach płatnej telewizji.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym kwartale br. średni udział TVP Polonia w widowni telewizyjnej w Polsce wyniósł tylko 0,45 proc. W ustawie o radiofonii i telewizji TVP Polonia jest wymieniona jako jeden z programów tworzonych i rozpowszechnianych przez Telewizję Polską. Ustawa stanowi jednak, że "program TV Polonia jest rozpowszechniany w sposób rozsiewczy satelitarny".
Oprócz całego MUX 3 telewizja publiczna ma także jedno miejsce na MUX 1 (nadaje tam TVP ABC). Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała jej także trzy miejsca na MUX 8, który ma ruszyć w tym roku. Nadawca publiczny nie zdecydował jeszcze, czy i jak wykorzysta nowe sloty.

Biuro prasowe TVP nie odpowiedziało nam wczoraj na pytania w sprawie Polonii.

(RUT, 14.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.