Najwyższa oglądalność dzienna TV Trwam to 132,3 tys. widzów
Array
TV Trwam w drugim półroczu 2015 roku uzyskała 0,81 proc. udziału w rynku. Najwięcej widzów stacja miała w dniu pielgrzymki słuchaczy Radia Maryja na Jasną Górę.
Wyniki TV Trwam udostępniła ”Presserwisowi” Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, dla której monitoring kanału prowadzi firma Nielsen Audience Measurement. Ostatnio TV Trwam chwaliła się oglądalnością zbadaną przez Europejski Instytut Studiów i Analiz, stowarzyszenie z Lublina, którym kieruje Mirosław Piotrowski, europoseł wybrany z listy PiS. Wynikało z nich, że TV Trwam ogląda "codziennie lub prawie codziennie" ponad 3,4 mln osób.
Jak wynika z danych Nielsena dla KRRiT, w trzecim kwartale ub.r. TV Trwam miała 0,84 proc. udziału w rynku (1,41 proc. udziału wśród widzów odbierających sygnał telewizyjny tylko z naziemnych nadajników cyfrowych). W czwartym kwartale ub.r. było to odpowiednio 0,79 proc. i 1,32 proc.
W listopadzie ub.r., czyli w szczycie jesiennego sezonu telewizyjnego, TV Trwam osiągnęła 0,76 proc. udziału w rynku. W zestawieniu z innymi kanałami naziemnymi, które zadebiutowały na multipleksie cyfrowym jak TV Trwam w 2014 roku (Stopklatka TV, Fokus TV i TVP ABC), zajmowała ona drugie miejsce, przegrywając ze Stopklatką (0,95 proc.), a osiągając lepsze wyniki niż Fokus TV (0,7 proc.) i TVP ABC (0,69 proc.)
Od stycznia do listopada ub.r. najwięcej widzów – 132,3 tys. – oglądało TV Trwam 12 lipca – w dniu pielgrzymki słuchaczy Radia Maryja na Jasną Górę.
Jak wynika z danych za drugi kwartał ub.r., widzami TV Trwam są głównie kobiety (stanowią 61,1 proc. widowni), osoby powyżej 65. roku życia (70,4 proc.) z wykształceniem podstawowych (58,3 proc.) i średnim (33,4 proc.), niepracujące (73,7 proc.) oraz mieszkające na wsi (49,1 proc.) i w miastach do 50 tys. mieszkańców (22,1 proc.).
(KOZ, 20.01.2016)