Za trzy tygodnie Antyradio poszerzy zasięg kosztem Radia Zet Chilli, dotrze do prawie 8 mln słuchaczy
Od 15 lutego Antyradio będzie nadawać na częstotliwościach Radia Zet Chilli, które ma być dostępne tylko na trzech rynkach.
W poniedziałek Grupa Eurozet po raz pierwszy oficjalnie poinformowała o zmianach, które zapowiadaliśmy już w czerwcu ub.r.
”Antyradio to silna, zdrowa marka. Biznesowo – format z dużym rynkowym potencjałem. Jako Grupa dzięki zmianom zwiększymy liczbę naszych słuchaczy ogółem” – poinformował w komunikacie prasowym Andrzej Matuszyński, prezes Grupy Eurozet. W wypowiedzi dla wrześniowego ”Press” stwierdził: ”Zet Chilli, choć jest marką premium na rynku radiowym, balansuje na granicy rentowności. To trudna sytuacja, dlatego szukamy rozwiązań, które dadzą nam możliwość większej efektywności biznesowej”.
Dziś Radio Zet Chilli nadaje w 13 miastach na podstawie dwóch koncesji: ponadregionalnej obejmującej 12 częstotliwości oraz jednej, lokalnej o wyspecjalizowanym charakterze muzycznym w Katowicach. W przypadku tej pierwszej 15 lutego zmieniona zostanie nazwa na Antyradio, którego zasięg techniczny wzrośnie do 7,83 mln osób.
Sieć Antyradio obecnie tworzą trzy stacje: w Warszawie, Krakowie i aglomeracji śląskiej (trzy częstotliwości). Stacje Antyradia w Warszawie i Krakowie Eurozet 15 lutego przemianuje w Radio Zet Gold. Z kolei rozgłośnie Radia Zet Gold nadające w Warszawie i Krakowie (emitują program na podstawie jednej koncesji) Eurozet zmieni w Radio Zet Chilli.
Ostatecznie po tych zamianach Radio Zet Chilli nadawać ma w Warszawie, Krakowie i Katowicach (zachowa tam lokalną koncesję). Antyradia słuchać będzie można w 12 miastach, gdzie dotychczas nadawało Radio Zet Chilli oraz jak dziś w aglomeracji śląskiej. Z kolei Radio Zet Gold stanie się formalnie siecią 18 stacji, bo stacje warszawska i krakowska nadawać będą po zmianach na oddzielnych koncesjach.
KOZ