Poranne programy TVP 2 i Polsatu zwiększyły widownię w maju
![](/images/contents/photo_35842_1456632647_big.jpg)
Spośród programów śniadaniowych w głównych telewizjach większą widownię niż rok temu miały w maju br. "Pytanie na śniadanie" w TVP 2 i "Nowy dzień" w Polsacie.
Liderem programów śniadaniowych pozostał jednak "Dzień dobry TVN", który gromadził w maju br. średnio 593 tys. widzów (24 tys. mniej, niż rok wcześniej). Drugie miejsce zajęło "Pytanie na śniadanie" ze średnią widownią 390 tys. osób (wzrost o 13 tys.), a dalej były "Nowy dzień" - 218 tys. widzów (wzrost o 41 tys.) i "Poranek TVP Info" w TVP 1 – 205 tys. widzów (67 tys. mniej, niż w maju ub.r. miała w tym paśmie "Kawa czy herbata", którą ten program zastąpił).
Poranne pasma TVN i Dwójki startują o godz. 8, a Jedynki i Polsatu – o 6. Pod względem udziału w rynku w swoim paśmie wyniki poprawił tylko "Nowy dzień" – zarówno w grupie ogólnej (4+), jak i komercyjnej (16-49).
Udział w rynku | |||||
Wszyscy (4+) | Grupa 16-49 | ||||
Program | Stacja | maj 2013 | maj 2014 | maj 2013 | maj 2014 |
Dzień dobry TVN | TVN | 14,4% | 13,2% | 16,8% | 16,5% |
Poranek TVP Info/Kawa czy herbata | TVP1 | 13,6% | 10,5% | 9,1% | 5,9% |
Nowy dzień | Polsat | 8,7% | 9,9% | 10,6% | 11,7% |
Pytanie na śniadanie | TVP2 | 10,3% | 9,6% | 8,0% | 7,5% |
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 09.06.2014)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)