Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 19, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lech, Legia i Wisła mają najlepsze profile na Facebooku

Na prośbę miesięcznika "Press" specjaliści od marketingu sportowego i społeczności internetowych ocenili profile klubów ekstraklasy na Facebooku.

Analizowali je pod względem sześciu kryteriów (idea, aktywność na profilu, jakość treści, interaktywność, efektywność, profil a wizerunek klubu), przyznając przy każdym od 0 do 10 punktów. Maksymalnie profil mógł zdobyć 300 punktów.
Z opinii jurorów wynika, że kondycja klubowych profilów na FB jest taka jak polskiej piłki nożnej – nie kreują wizerunku klubów ekstraklasy, a jedynie go odzwierciedlają. Celem większości klubowych profilów jest branie (czyli przekierowywanie fanów na strony WWW i do sklepów internetowych) zamiast dawania (czyli zrobienia czegoś dla swoich społeczności). Na większości brakuje emocji związanych ze sportem, a jednokierunkowa komunikacja jest sprzeczna z ideą social mediów. Nie ma odpowiadania na pytania fanów; niektóre profile nie umożliwiają fanom wpisywania się na tablicy, inne zaś pozwalają im rozgościć się aż za bardzo, co skutkuje zamieszczaniem zdjęć pseudokibiców odpalających race czy wątpliwej jakości komentarzy pod adresem ligowych rywali. No, a wszechobecne wulgaryzmy świadczą o samych klubach. Główna rada jurorów brzmi: twórzcie treści unikalne dla Facebooka.
Ranking uwzględnia 15 klubów, ponieważ Widzew Łódź nie ma oficjalnego profilu na Facebooku (za co dostał 0 punktów). Prezentujemy pierwszą trójkę zestawienia.

1. Lech Poznań
210 pkt
Z opinii jury: Świetny, najliczniejszy fan page klubu piłkarskiego w Polsce. Zróżnicowane treści, regularne konkursy dla fanów, informacje zza kulis itp. Blisko 170 tys. fanów na profilu ma co robić. Jest nawet (ewenement!) aplikacja dla fanów. Fajne filmy partnerów. Widać, że celem jest nie tylko dostarczenie informacji, ale też integracja z fanami poza boiskiem. No i sprzedawanie im gadżetów. Choć sposób wspominania o sklepie internetowym jest nieco nachalny. Posty są dość dobrej jakości, często mają grafikę, są ilustrowane zdjęciami lub materiałem wideo. Treści sprawiają wrażenie unikatowych. Można popracować nad pozyskaniem unikatowych zdjęć z meczów i nad przebudowaniem strony powitalnej tak, by stanowiła przewodnik po fan page. Szkoda, że jest to profil, który nie życzy sobie wpisów samych fanów na tablicy.

2. Legia Warszawa
204 pkt
Jeden z bardziej profesjonalnie prowadzonych profilów. Do pełni szczęścia brakuje zróżnicowania treści – zbyt dużo odwołań do klubowej strony i sklepu z gadżetami. Liczba fanów imponująca: 119 tys. Sporo pytań-sond. Kupimy tu bilety. Fajne akcje konkursowe dla fanów – w końcu każdy kibic chce wygrać zaproszenie na mikołajki z Legią. Ale konkursy są niezgodne z regulaminem Facebooka, a postowanie odbywa się zbyt często. Interakcje z fanami wyglądają przyzwoicie. Administratorzy nie zapominają pytać fanów o ich zdanie i zachęcać do komentarza. Szkoda, że udział klubu w tych dyskusjach ogranicza się do rozpoczynania wątków. Prawie nie ma wulgaryzmów, które często towarzyszą dyskusjom kibiców. Minus: klub nie życzy sobie wpisów fanów na tablicy.

3.Wisła Kraków
191 pkt
Bardzo dobry fan page. Dwie noce trzeba poświęcić na obejrzenie wszystkich filmów na profilu, który przyciągnął sporą grupę fanów – ponad 75 tys. Spójne wykorzystanie logotypu i kolorystyki; wspólne elementy strony WWW i fan page takie jak awatar. Na uwagę zasługują zakładki, zwłaszcza Sklep i Partnerzy, oraz ich jakość. Sesja zdjęciowa piłkarzy – pełna profeska! Można by tylko trenera zaktualizować… Widać kilka tematów, wokół których organizowana jest komunikacja – to plus. Ciekawy pomysł z awatarami przedstawiającymi piłkarzy zapraszających na mecze. Administratorzy dość szybko odpowiadają na zapytania fanów. Warto jeszcze, by klub wszedł z fanami w dialog. Niestety, są wulgaryzmy.

Więcej w stycznowym numerze "Press".

 

RED

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.