Rynek reklamy internetowej na razie nie odczuł kryzysu
Rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu br.
był wart 942 mln zł, o ponad 25 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu
– wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC dla IAB
Polska.
Największy udział w rynku nadal ma reklama graficzna (40 proc.). Dalej znajdują
się: marketing w wyszukiwarkach (34 proc.), ogłoszenia (18 proc.) oraz
e-mail marketing (7 proc.). O 66 proc. wzrosły wydatki na reklamę wideo.
Najwięcej na reklamę online wydały
branże: finansowa (18 proc. całości wydatków), motoryzacyjna i telekomunikacyjna
(po 11 proc.). Natomiast największy wzrost nakładów odnotowano w przypadku chemii gospodarczej, farmaceutyków i odzieży (w każdym przypadku o ponad 60 proc.).
Choć I półrocze br. rynek reklamy internetowej może uznać za bardzo udane, Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska, przewiduje, że począwszy od trzeciego kwartału br., wydatki na reklamę online będą zdecydowanie niższe. Odbije się na nich kolejna fala kryzysu gospodarczego powodująca ograniczanie wydatków marketingowych przez firmy.
W badaniu IAB AdEx udział wzięło 30 największych firm rynku interaktywnego.
Dane zebrano w okresie 14 lipca–10 listopada br.
AT
