Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Media nie wzmacniają działów zagranicznych  |  Pożegnanie z Radiem Zet  |  Koszty nabycia przez Orange Polska sześciu lokalnych operatorów kablowych  |  Partner zarządzający w Foap  |  Kanał ViDoc TV po opuszczeniu MUX 8  |  Dyrektor cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska  |  Nowy program w ramówce Active Family  |  Przewodniczący rady nadzorczej MOC TV  |  Oglądalność "Mistrzowskich pojedynków. Eternal Glory" w TVN  |  Kanał muzyczny RMF Genzie  |  Kompania Piwowarska wybiera agencję  |  Lidl szuka  |  Komunikacja Adidasa w Europie Wschodniej  |  Senior consultant w Stars  |  Trzy agencje w przetargu  |  ProSiebenSat.1 zwolni 500 osób  |  Rumble zablokowany w Brazylii decyzją Sądu Najwyższego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03/2016

Prawdziwie publiczne

W Paryżu na przełomie XIX i XX wieku żyła Suzanne Valadon, która była modelką Renoira i Degasa. – Przyglądała się ich pracy. W pewnym momencie sama wzięła się za malowanie. Myślę o sobie w pewnym sensie podobnie. Przez lata to mnie zadawano pytania. I prawdę mówiąc, zawsze mnie fascynowało, jak jest po drugiej stronie – opowiada prof. Monika Płatek, karnistka z Uniwersytetu Warszawskiego. Jesienią 2015 roku kandydowała do Senatu z poparciem Zjednoczonej Lewicy. I jak sama mówi, wprosiła się do zespołu serwisu Mediumpubliczne.pl ze względu na Ewę Wanat, we wrześniu 2015 roku zwolnioną dyscyplinarnie z Polskiego Radia RDC, gdzie była redaktor naczelną i dyrektor programową.

Anna Grodzka, była posłanka Ruchu Palikota, do Mediumpubliczne.pl również zgłosiła się sama. – Spodobała mi się idea – przyznaje Grodzka.

Serwis w połowie 2015 roku uruchomił performer Rafał Betlejewski. Współpracował z Polskim Radiem RDC, we wrześniu 2015 roku odszedł z rozgłośni po zwolnieniu Ewy Wanat i Elizy Michalik. „Nie mogę zostać i firmować nazwiskiem tych złych decyzji, podjętych z pogwałceniem prawa” – oświadczył wówczas Betlejewski.

– Rafał rozczarował się mediami publicznymi w Polsce, tym, jakie panują stosunki, priorytety, jacy ludzie nimi zarządzają. Stwierdził, że lepiej założyć własne – opowiada Ewa Wanat. Sama również twierdzi, że ma „dość użerania się z ludźmi, którzy inaczej niż ona traktują media”.

Na filmiku zamieszczonym w serwisie YouTube.com Anna Grodzka, Ewa Wanat i Rafał Betlejewski mówią: „Nie ma co się łudzić, w wyniku długiej i ciężkiej choroby polskie media publiczne umarły”. – Wpadliśmy na dość szalony pomysł, by stworzyć medium publiczne od początku. To wydaje się utopijne, ale kto wie – przyznaje Rafał Betlejewski.

Medium ma być wolne od wpływów politycznych i komercji. „Nie identyfikujemy się z żadną partią ani żadnym politycznym programem. Wobec polityków jesteśmy programowo zdystansowani. Chcemy, by Medium#Publiczne stało się głosem społeczeństwa obywatelskiego i organizacji pozarządowych” – czytamy na stronie projektu.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.