Muzo.tv z muzyką rockową trudno będzie powtórzyć wynik Disco Polo Music
Muzo.tv wystartuje 26 września 2014 roku
26 września 2014 Telewizja Polsat uruchomi swój drugi kanał muzyczny. Zdaniem ekspertów Muzo.tv trudno będzie osiągnąć wynik, jaki ma telewizja Disco Polo Music.
Według zapowiedzi Muzo.tv nadawać będzie wideoklipy z muzyką z szeroko rozumianego nurtu rocka i ambitnego popu. ”Będziemy prezentować klipy, które przywołają najlepsze wspomnienia, a także te nowe wywołujące dobre muzyczne emocje” - zapowiadał przed paroma miesiącami Marcin Bisiorek, szef Muzo.tv (wcześniej dyrektor programowy Eski Rock).
W ramówce Muzo.tv znajdą się programy muzyczne prowadzone przez byłych prezenterów Eski Rock, m.in. Annę Nowaczyk (”Trzecia faza”, ”Siedem po siódmej”), Radosława Nałęcza (”Muzofresh”), Idalię Tomczak i Jarosława Wendrowskiego (”Muzoranek”), Marcina Bisiorka (”The Greatest Muzo”) i Kamila Olszewskiego (”Muzo Non Stop”).
Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat, nie podaje, na jaki udział w rynku liczy nadawca. Muzo.tv, prócz Cyfrowego Polsatu, udostępnić mają m.in. operatorzy kablowi UPC Polska i Toya.
– Stacje muzyczne oglądają głównie osoby młode, które mają gusta trochę odbiegające od rocka i ambitnego popu – zauważa Katarzyna Baczyńska, tv director w domu mediowym Codemedia. Dlatego ostatnio przybyło telewizji grających muzykę taneczną. Pod koniec kwietnia br. Grupa ZPR Media, w oparciu o markę radia Vox FM, uruchomiła Vox Music TV. W maju zadebiutował kanał Disco Polo Music Telewizji Polsat. Natomiast spółka 4fun Media SA w sierpniu stację Rbl.tv, która najpierw grała muzykę rockową, a później m.in. hip-hop, zastąpiła kanałem Mjzuik.tv, grającym najnowsze przeboje.
Dziś najpopularniejszymi telewizjami muzycznymi są dostępne drogą naziemną Polo TV (0,84 proc. udziału w rynku w sierpniu br.) oraz Eska TV (0,81 proc.). Dalej są Viva Polska (0,18 proc.), Disco Polo Music (0,17 proc.) oraz MTV Polska (0,13 proc.).
– Z muzyką disco polo jest jak z ”Faktem”, który góruje nad innymi dziennikami – mówi Krzysztof Szumski, deputy buying director w domu mediowym ZenithOptimedia. – Sądzę, że Muzo.tv będzie mieć niższą oglądalność niż Disco Polo Music. Muzyka disco polo od zawsze gwarantowała dobre wyniki. Ten gatunek przyciąga widza masowego, Muzo.tv może mieć widownię bardziej miejską – dodaje Szumski.
– Dużą siłą stacji zapewne będzie zasięg, jaki daje Cyfrowy Polsat, szczególnie że można się spodziewać, że stacja dostanie niski numer na pilocie, czyli będzie dostępna jako jedna z pierwszych na liście kanałów z dekodera – uważa Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w Atmedia. – Na plus stacji może działać duża siła cross-promocji mediów z grupy Polsat. Kluczowy jednak dla długotrwałego budowania widowni będzie odpowiedni dobór muzyki – analizuje Kowalczyk.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 25.09.2014)