Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 13, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ojciec Rydzyk potrzebuje 2 mln zł miesięcznie na swoje media

Ojciec Tadeusz Rydzyk wyliczył, że utrzymanie Radia Maryja i naziemnej Telewizji Trwam będzie kosztowało ponad 2 mln zł miesięcznie - i prosi słuchaczy o datki. Zdaniem nadawców takiego medialnego projektu z datków utrzymać się nie uda.

TV Trwam, która jest obecnie kanałem satelitarnym, 15 lutego zacznie nadawanie na pierwszym multipleksie (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej. W październiku ub.r. nadawca wniósł już pierwszą ratę roczną opłaty koncesyjnej (1294,5 tys. zł). Jak podaje Wyborcza.pl, w emitowanym na antenie Radia Maryja komunikacie o. Rydzyk mówi, że koszt nadawania Radia Maryja - 130 nadajników, satelity, przesył do Ameryki – przekracza 1 mln zł miesięcznie, a gdy dojdzie do tego telewizja na multipleksie, suma przekroczy 2 mln zł miesięcznie. "To jest bardzo dużo dla grupy ludzi, ale czy dla milionów Polaków? Warto zastanowić się, czy jestem odpowiedzialny za istnienie tych mediów" - agituje o. Rydzyk, dodając, że choć w pielgrzymce Rodziny Radia Maryja uczestniczyło kilkaset osób, to ofiarę na rozgłośnię (tzw. różę) złożyło mniej niż 10 proc. z nich. "My nie obrażamy się ani nie mamy do nikogo pretensji, mówimy tylko, jak to wygląda" - mówi o. Rydzyk.
Ubiegając się o koncesję na MUX 1, fundacja Lux Veritatis musiała udowodnić, że posiada odpowiednie zabezpieczenie finansowe. Właśnie z tego powodu TV Trwam odpadła w pierwszym konkursie rozstrzygniętym w 2011 roku. Za drugim podejściem (konkurs, który Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rozstrzygnęła w lipcu ub.r.) było już lepiej: o ile na koniec 2010 roku długoterminowe zadłużenie TV Trwam wyniosło 68,6 mln zł, to na koniec 2011 roku spadło do 43 mln zł, a na koniec 2012 roku bilans nie wykazał już zobowiązań długoterminowych. W 2011 roku fundacja miała 5,1 mln zł zysku netto, a w 2012 roku - według wstępnych danych - 13,6 mln zł. Dodatkowym zabezpieczeniem dla TV Trwam była w konkursie promesa kredytowa SKOK potwierdzająca możliwość uzyskania 15 mln zł kredytu inwestycyjnego.
- To wszystko może wystarczyć telewizji na początek, ale nie na całe dziesięć lat – mówi Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej i główny akcjonariusz ZPR (na MUX 1 są jego kanały Polo TV i Eska TV, a w kwietniu dołączy Fokus TV; w skład tej grupy medialnej wchodzą też radia). Rocznie na opłaty za koncesję naziemną, częstotliwości, dla Emitelu oraz na emisję satelitarną trzeba przeznaczyć ok. 10 mln zł. – Jeśli dodać do tego wydatki na program, miesięczny koszt telewizji wyliczony na poziomie jednego miliona złotych jest całkiem realny – stwierdza Benbenek. - Lecz nie sądzę, żeby taki projekt można było utrzymać z samych datków. Dlatego choć uważam Tadeusza Rydzyka za świetnego biznesmena, nie wróżę mu biznesowego sukcesu w telewizji – podsumowuje Benbenek.

(RUT, 13.01.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.