Google przeznaczy 150 mln euro na dziennikarstwo cyfrowe
![](/images/contents/photo_39484_1456635472_big.jpg)
Google i ośmiu europejskich wydawców prasowych uruchamia program Digital News Initiative (DNI), którego celem jest wspieranie technologią wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie. Współtwórcami programu są: "Les Échos" (Francja), "FAZ" (Niemcy), "The Financial Times" (Wielka Brytania), "The Guardian" (Wielka Brytania), NRC Media (Holandia), "El País" (Hiszpania), "La Stampa" (Włochy), "Die Zeit" (Niemcy) oraz organizacje: Europejskie Centrum Dziennikarstwa (EJC), Global Editors Network (GEN) i International News Media Association (INMA).
Celem programu jest wspieranie rozwoju branży informacyjnej, promowanie innowacyjności w dziennikarstwie cyfrowym poprzez współpracę między sektorem nowoczesnych technologii a sektorem informacyjnym. Program DNI ma objąć również innych europejskich wydawców. Wszystkie podmioty działające w obszarze mediów cyfrowych będą mogły wziąć udział w dowolnie wybranych częściach programu.
Program Digital News Initiative obejmuje:
1. Rozwój produktów: Google i wydawcy prasy utworzą grupy robocze w celu nawiązania stałego dialogu na temat możliwości rozwoju produktów pozwalających na zwiększenie dochodów, liczby czytelników oraz ich zaangażowania. Grupa robocza ds. produktów będzie koncentrować się na reklamie, wideo, aplikacjach, danych, płatnym dostępie do informacji oraz usługi Google News.
2. Wspieranie innowacji: Google będzie wspierał i propagował innowacje w dziennikarstwie cyfrowym przez trzy lata. Przekaże na ten cel 150 mln euro. O wsparcie będą mogły ubiegać się wszystkie podmioty pracujące nad innowacjami w dziedzinie wiadomości internetowych, w tym wydawcy prasowi, podmioty działające wyłącznie w środowisku internetowym oraz nowe przedsiębiorstwa działające w dziedzinie nowych technologii.
3. Szkolenia i badania, które będą obejmowały: utworzenie zespołów w Paryżu, Hamburgu i Londynie, których zadaniem będzie współpraca z serwisami informacyjnymi nad rozwojem umiejętności cyfrowych; nawiązanie współpracy w zakresie szkoleń z organizacjami zrzeszającymi dziennikarzy; rozwój internetowych narzędzi dla dziennikarzy. Google będzie wspierać badania na temat konsumpcji informacji w Europie.
(28.04.2015)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)