Kantar Media: w lutym reklamodawcy na promocję wydali 2,3 mld zł
(fot. pixabay.com)
Reklamodawcy na promocję w mediach w lutym br. przeznaczyli 2,3 mld zł, czyli o 15,5 proc. więcej, niż w tym miesiącu ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media. To o 17,6 proc. więcej, niż w styczniu br.
Pięciu największych reklamodawców w lutym br. na promocję wydało 393,6 mln zł. To o 16,9 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Pozycję lidera utrzymał koncern Aflofarm Farmacja Polska (m.in. marki Desmoxan, Neo-Mag, Rutinacea, Opokan, Valerin, Belissa), który na reklamę w lutym wydał 173,7 mln zł. To jednak o 6,4 proc. mniej, niż w ub.r. W lutym koncern rozpoczął m.in. kampanię tabletek na wątrobę - Proliver z udziałem aktora i prezentera telewizyjnego Ryszard Rembiszewskiego. Promował też markę DX2.
Drugi był dystrybutor Kino Świat z wydatkami 91 mln zł (wzrost o 52,3 proc.). Trzecie miejsce zajął Orange Polska - 47,9 mln zł (wzrost o 24,7 proc.). W lutym trwała kampania operatora, m.in. z aktorkami Olgą Bołądź i Magdaleną Popławską.
W pierwszej piątce największych reklamodawców w lutym br. znalazły się też: Ferrero Polska - 44,5 mln zł (wzrost o 55,3 proc.) i Unilever Polska - 36,5 mln zł (wzrost o 51,6 proc.).
(DR, 29.03.2016)