Te sieci handlowe wydają najwięcej na reklamę: Lidl, Biedronka i Tesco
(fot. freerangestock.com)
W pierwszej połowie 2015 roku pięciu największych reklamodawców spośród super- i hipermarketów przeznaczyło na reklamę 659 mln zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media. To o 20,9 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2014 roku. Liderem jest Lidl Polska.
Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media, pięć największych sieci handlowych wydało od stycznia do czerwca br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 659 mln zł.
Lider - Lidl Polska na promocję przeznaczył 252,8 mln zł. To o 7,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie ub.r. W pierwszym półroczu br. firma emitowała reklamy, w których toczyły się zabawne spory dwóch kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy (ta platforma komunikacyjna jest realizowana od 2012 roku).
Drugim największym reklamodawcą jest Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, który jednak o 14,3 proc. ograniczył budżet na promocję - do 115,5 mln zł. W maju br. Biedronka prowadziła pierwszą wizerunkową kampanię reklamową, w której świętowała 20-lecie swojej sieci sklepów.
Instytut Monitorowania Mediów obliczył, ile były warte medialne wzmianki o Biedronce po wypowiedzi premier Ewy Kopacz.
O ponad połowę (55,4 proc.) względem pierwszego półrocza ub.r. wzrosły wydatki na promocję Tesco Polska - do 63,3 mln zł. W kampaniach wybranych produktów tej sieci występował kucharz Robert Makłowicz. Na początku br. sieć Tesco promowała produkty własne dostępne pod marką Value.
Listę największych reklamodawców w tym segmencie rynku, z bardzo dużym wzrostem wydatków na promocję, zamykają: Kaufland Polska - 50,2 mln zł (wzrost o 70,2 proc.) i Carrefour Polska - 48 mln zł (wzrost o 219,3 proc.).
(DR, 30.07.2015)