Rządowa promocja Biedronki była warta 7,2 mln zł - obliczył IMM
Wypowiedzi i działania rządu na temat Biedronki zapewniły Jeronimo Martins promocję o rynkowej wartości 7,2 mln zł – wyliczył Instytut Monitorowania Mediów.
Najpierw premier Ewa Kopacz powiedziała w programie TVP Info, że "w Biedronce warzywa są super", a potem Grzegorz Schetyna, szef polskiej dyplomacji, przyznał Pedro Pereira da Silvie, dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins, Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Z monitoringu IMM wynika, że liczba wzmianek na temat sieci dyskontów Biedronka, które od 1 do 29 lipca br. ukazały się w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie, sięgnęła blisko 30 tysięcy. Wcześniej o Biedronce w mediach społecznościowych i tradycyjnych wspominano średnio od 12 do 18 tys. razy przez miesiąc.
Jedna piąta lipcowych publikacji o Biedronce zawiera wzmianki o premier Ewie Kopacz lub ministrze Schetynie. O rynkową wartość tych przekazów zapytał na Twitterze dziennikarz Mikołaj Nowak. W odpowiedzi IMM poinformował, że wartość ekwiwalentu reklamowego z telewizji, prasy, radia oraz Internetu wyniosła 7,2 mln zł.
W pierwszym półroczu br. Jeronimo Martins Polska wydał na reklamę 115,5 mln zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
(AMP, 29.07.2015)