Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 15, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rozpoczęło się głosowanie na logo Polski

Trzy propozycje projektów oficjalnego logo Polski (fot. logodlapolski.pl)

Od wczoraj na stronie Logodlapolski.pl można oddać głos na jeden z trzech projektów oficjalnego logo Polski proponowanych przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajową Izbę Gospodarczą, Konfederację Lewiatan oraz Pracodawców RP. Projekt, który zdobędzie największą liczbę głosów, ma promować nasz kraj za granicą.

Znak przygotował Wally Olins, specjalista w zakresie brandingu marek, wraz z należącą do niego firmą Saffron Brand Consultants. Olins chciał, aby Polska promowała się znakiem sprężyny, która według niego oddaje charakter naszego narodu. Po zatwierdzeniu przez Radę Promocji Polski linii graficznej powstały na jej podstawie trzy projekty logo, na które od wczoraj można głosować w Internecie. Głosowanie ma trwać do 28 października br. Głos można też oddać wypełniając formularz, który należy pobrać w siedzibie SAR i przesłać na adres siedziby organizatora do 31 października.

Wersja znaku graficznego, która uzyska największą liczbę głosów, zostanie przekazana na rzecz Skarbu Państwa. - Dzięki temu ludzie będą mieli do niego bezpłatny dostęp - mówi Andrzej Długosz, wiceprezydent Pracodawców RP. Pomysłodawcy wyjaśniali, że logo będą mogli wykorzystywać np. przedsiębiorcy promujący polskie produkty za granicą.

Marek Kłoczko, wiceprezes Krajowej Rady Gospodarczej, podczas wczorajszej konferencji dotyczącej wyborów logo tak zachęcał do głosowania: - Jednym z instrumentów marki jest logo. Z kolei marka kraju ma wywoływać pozytywne skojarzenia. Musi być mocna i spójna z oczekiwaniami Polaków.

Ambasadorem projektu (pro bono) został między innymi grafik Andrzej Pągowski: - Polska ma bałagan w znakach. Moja sympatia do tej inicjatywy bierze się stąd, że mam nadzieję, iż będzie to ostatnia taka kampania. Andrzej Długosz, wiceprezydent Pracodawców RP, zapewniał natomiast, że projekt nie będzie kolejnym urzędowym dokumentem.

Fundatorami znaku zostały PKO Bank Polski oraz Totalizator Sportowy, a mecenasami są Adamed i Dentsu Aegis Network. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Całość kosztów związanych z powstaniem logo wynosi 220 tys. euro. Organizatorzy akcji podpisali umowy z firmami, które zadeklarowały się zapłacić za prawa autorskie do logo.

Wczoraj od godziny 11 do 20 na logo Polski oddano ponad 8 tys. głosów.

(IKO, 15.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.