Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 06, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampania PKO BP z Szymonem Majewskim zdobyła Grand Prix Effie Awards 2014

DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann i Value Media za kampanię "Idealny pracownik banku" dla PKO Banku Polskiego zdobyły Grand Prix tegorocznego konkursu Effie Awards. Tytuł najbardziej efektywnej agencji otrzymała DDB Warszawa, a najefektywniejszego domu mediowego - Starcom MediaVest Group.

Podczas XV edycji konkursu Effie Awards (gala odbyła się wczoraj w Teatrze Wielkim w Warszawie) przyznano aż sześć złotych Effie, 23 srebrne i 19 brązowych. W punktacji obejmującej liczbę nominacji i przyznanych nagród najlepiej wypadła agencja DDB Warszawa – 38 pkt, a najbardziej efektywnym domem mediowym okazał się Starcom MediaVest Group – 68 pkt.

Kampania "Idealny pracownik banku" przygotowana dla PKO Banku Polskiego nagrodzona Grand Prix, otrzymała jednocześnie złotą statuetkę w kategorii Long Term Marketing Excellence. Koncept kreatywny "Idealny pracownik banku" opierał się na udziale w kampanii Szymona Majewskiego - wcielał się on w rolę pracownika banku. Kampania miała pokazać, że w PKO są nowe pomysły, produkty i otwartość na nowe wymagania klientów. W działaniach chodziło o odmłodzenie grupy docelowej banku. Kampanię telewizyjną wspierały reklamy prasowe, outdoorowe i internetowe. Po dwóch latach współpracy PKO BP postanowił przedłużyć umowę z Majewskim. Jednak od lutego br. bank realizuje nową platformę komunikacji już bez celebryty.

W kategorii Long term marketing excellence złotą statuetkę odebrały też: Ogilvy & Mather, Duda Polska, MEC za kampanię "Wszyscy jesteśmy drużyną narodową" dla Biedronki (Jeronimo Martins Polska). Złote Effie w kategorii Launch otrzymały Ogilvy & Mather i MEC za projekt "Ograniczenia i limity nie interesują mnie" dla Nju Mobile (Orange Polska). Złoto w kategorii Motoryzacja powędrowało do Saatachi & Saatchi Poland, Closbrothers, PHD Media Direction za kampanię "Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego" (Toyota Motor Poland). VML Poland, Starcom i MediaVest Group odebrały złotą statuetkę w kategorii Technology & Innovation za kampanię "Mocno pomocni agenci PZU", zaś w kategorii Telekomunikacja nagrodzono MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC, K2 za "Kto następny przejdzie do Play?".
Srebrne Effie zdobyły: Starcom, Getin Noble Bank, MediaVest Group, Bardzo za kampanię "Getin Up" dla Getin Noble Banku; Starcom MediaVest Group, Walk Events, V&P za projekt "Pomoc Mierzona Kilometrami" (T-Mobile Polska); ING Bank Śląski, 180heartbeats + Jung v. Matt, Lowe Media, ADHD Warsaw za kampanię "Szef wszystkich szefów" (ING Bank Śląski); ZenithOptimedia Group za "Nowy Scholl Velvet Smooth" (Reckitt Benckiser Poland); Havas Sports & Entertainment za kampanię "Piękny uśmiech w jeden dzień" (Malo Clinic Warsaw); MEC za kampanię "Smak dzieciństwa" (Nestle Polska); Brain, Lowe Media za projekt "Tyle mamy czasu, ile mamy na koncie" (ING Bank Śląski); Havas Worldwide Warsaw, ZenithOptimedia Group za kampanię "Moje El Clasico" (Canal+ Cyfrowy); MediaCom Warszawa, Opcom za kampanię "Škoda Superb – bądź spokojny o swój komfort"; Saatchi & Saaatchi Poland, PHD Media Direction za projekt "Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid"; McCann Worldgroup, Starcom, MediaVest Group, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Havas Engage Warsaw, K2 za kampanię "Podziel się radością" (Coca-Cola); PZL, Touch Ideas, MediaCom Warszawa za kampanię "Łomżing"; DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Men at Work, Gong za kampanię "Polski apetyt na życie" (Grupa Żywiec); DDB Warszawa, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Platige Image za kampanię "Pieniądze mogą mieć raka" (Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych); DDB Warszawa, DDC Media za projekt "The Most Wanted" (Komenda Główna Policji); MEC za kampanię "Verva Street Racing (VCR) edycja specjalna Top Gear Live 2013" (PKN Orlen); Gong, Starcom MediaVest Group za projekt "Interaktywne Męskie Granie 2013" (Grupa Żywiec); Havas Worldwide Warsaw, MEC, Highlite PR za projekt "Nowa Ikea na miarę Wrocławia" (Ikea Retail); Getin Noble Bank za kampanię "Karta pokazująca stan konta"; Grey Group, ZenithOptimedia Group za projekt "Głos rozsądku" (Aviva); Fat Baby, Blueway Com za kampanię "Lato 2014" (Rainbow Tours); MEC, Publicis za kampanię "Z czego Kaktus ma polewkę?" (Nestlé).

Brązowe statuetki zdobyły agencje i domy mediowe: McCann Worldgroup, ZenithOptimedia Group za kampanię "Krem o mocy lasera" (L'Oreal); MediaCom Warszawa, Saatchi & Saatchi Poland (Interactive Solutions) za projekt "Poczuj Dzikość" (Procter and Gamble DS Polska); MediaCom Warszawa za kampanię "Puma Sync Launch" (Procter and Gamble DS Polska); DDB Warszawa, Universal McCann, OS3 multimedia, Value Media za kampanię "Achilles" (PKO Bank Polski); Scholz & Friends Warszawa, Value Media za kampanię "Jutro będzie futro" (Getin Leasing); Ogilvy & Mather, VML Poland za kampanię "6 tygodni wakacji od depilacji" (Philips); Arena (Havas Media Group), Dragon Rouge, What za kampanię "Topex. Niezbędny tak jak Ty." (Grupa Topex); Saatchi & Saatchi Poland, Starcom MediaVest Group, Edelman Polska za kampanię "Seniorzy bez ograniczeń" (Novatris Poland); Polpharma, Telescope, Procontent, OMD za projekt "Ciśnienie na życie" (Polpharma); K2, K2 Media za kampanię "Metafen – Można inaczej" (Polpharma); Publicis, ZenithOptimedia Group za kampanię "No-Spa Max – Ręka" (Sanofi-Aventis); Carat, Isobar Poland, Petroscope Poland za kampanię wprowadzenia do kin filmu "Kraina Lodu" (The Walt Disney Company Polska); Agencja Upside, Havas Media za kampanię "Reaguj. Masz prawo" (Biuro Rzecznika Praw Dziecka); Mindshare Polska za kampanię "Eurocash – Megaloteria po sąsiedzku"; MediaCom Warszwa, Change Integrated za projekt "Bezszkodliwi kierowcy" (Proama); Mindshare Polska, CAM Media za kampanię "Świąteczna Paczka Korzyści" (Poczta Polska); Fat Baby, Blueway Com za projekt "Prawdziwa Egzotyka" (Rainbow Tours); Ogilvy & Mather, Starcom MediaVest Group za kampanię "To coś" (Mondelez Polska); Starcom MediaVest Group, Next za kampanię "Milka. Najmilsze miasto w Polsce" (Mondelez Polska).

Prace oceniło ponad 75-osobowe jury pod przewodnictwem Katarzyny Milanovic, dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje bałtyckie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

(DR, 06.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.