Polkomtel marką Plush chce pozyskać młodych klientów telefonów na kartę
Plush to marka dla młodych (fot. materiały Scholz&Friends Warszawa)
Polkomtel nową marką telefonii komórkowej Plush na kartę chce pozyskać młodych konsumentów.
Plush to marka adresowana do osób w wieku 16-24 lata korzystających z telefonów na kartę (w systemie pre-paid), którzy mają się z nią utożsamiać. Ma ona odpowiadać na ich oczekiwania. Hasło marki „Bez konsekwencji” podkreśla, że młodzi ludzie mają swobodę wyboru: mogą rozmawiać i wysyłać SMS-y bez limitu.
Platforma komunikacji Plush na kartę opiera się na brand hero, którym jest tzw. Plushak - pluszowy miś, który jak większość młodej grupy docelowej nie do końca przejmuje się konsekwencjami swoich działań, jest królem życia i urodzonym hedonistą, a jego dewizą jest „przyjemność bez konsekwencji”. Nazwa Plush z jednej strony nawiązuje do marki głównej Polkomtelu, a z drugiej pokazuje, że ma do niej dystans.
Według Beaty Białkowskiej, dyrektor zarządzającej ds. marketingu w Plusie i Cyfrowym Polsacie, komunikacja marki Plush będzie "otwarta, odważna i wielowątkowa". Za jej koncept odpowiada agencja Scholz & Friends Warszawa, która wygrała obsługę segmentu pre-paid Polkomtel w lipcu br. To ona zaproponowała Polkometelowi insight konsumencki, na którym oparto nową markę.
Ogólnopolska kampania reklamowa Plush na kartę rusza dzisiaj - w telewizji, Internecie, kinie, prasie, na nośnikach zewnętrznych oraz materiałach POS.
Launch marki Plush poprzedziły intensywne działania teaserowe. Rozpoczęły je zmiany na billboardach Plusa, na których domalowano sprayem wielką, czarną literę H przy nazwie Plus. Kolejnym krokiem był atak hakerski na stronę internetową operatora, na której również przy nazwie sieci pojawiło się wielkie domalowane H. Dopełnieniem akcji były specjalne spoty reklamowe Plusa w telewizji wyemitowane w miniony weekend.
Każdy z operatorów komórkowych (Orange Polska, T-Mobile Polska, P4) ma w swojej ofercie marki pre-paid. Jedną z ostatnich nowości była wprowadzona wiosną 2013 roku przez Orange Polska marka Nju.Mobile (dostępna też w ofercie abonamentowej). Jak podał operator, po blisko roku obecności na rynku marka Nju.Mobile miała łącznie 479 tys. użytkowników (licząc abonament i pre-paid).
Polkomtel nie podaje, na jaką sprzedaż kart SIM marki Plush liczy (w systemie pre-paid miał już marki Simplus oraz 36,6).
- Młodzież to wciąż atrakcyjny segment rynku dla telekomów, choć ciasny i już eksploatowany przez konkurencję - komentuje Marcin Kalkhoff, partner z BrandDoctor. - Heyah była marką dla dwudziestokilkulatków, 36,6 uderzała w ten sam segment, potem została przekształcona w turbodymomena, co chyba okazało się gwoździem do trumny, mimo chwilowych sukcesów. Nju.Mobile ucichło komunikacyjnie, co nie oznacza jeszcze porażki, a raczej skromniejsze wsparcie reklamowe - dodaje Kalkhoff.
(BG, 09.09.2014)