Złoty medalista olimpijski Zbigniew Bródka reklamuje mleko marki Łowicz
Złoty medalista Zbigniew Bródka doczekał się pierwszego kontraktu reklamowego (fot. DR)
Panczenista Zbigniew Bródka, złoty medalista tegorocznych igrzysk w Soczi, dostał pierwszy angaż w reklamie. Zainwestowała w niego OSM Łowicz, producent mleka Łowicz.
"Mleko na wagę złota" to hasło promocyjne kampanii mleka marki Łowicz, której twarzą został Bródka. Działania z jego udziałem prowadzone są na nośnikach zewnętrznych, wkrótce obejmą także telewizję. Za kreację kampanii i zakup mediów odpowiada agencja Inter Test.
Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, szacuje, że Bródka za udział w tej reklamie mógł otrzymać ok. 100 tys. zł. - Sukces sportowy pomaga przyciągnąć uwagę do marki. Za sprawą Bródki mleko z Łowicza wyróżni się na tle konkurencji. Esencją marketingu sportowego jest transfer wizerunku, czyli zwycięstwa sportowca przechodzą na markę - mówi Kita.
Łukasz Łyczkowski, PR manager agencji Havas Sports & Entertainment, zwraca uwagę, że Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu została sponsorem Zbigniewa Bródki jeszcze przed igrzyskami w Soczi. - Nie można w takim razie stwierdzić, że jest to próba wykorzystania chwilowego zainteresowania wokół złotego medalisty, ale potwierdzenie właściwie zainwestowanych pieniędzy – tłumaczy Łyczkowski.
Jego zdaniem głównym czynnikiem łączącym panczenistę z reklamowanym produktem jest lokalność. – Zbigniew Bródka jest strażakiem w łowickiej komendzie. Pod tymi względami kampania na pewno jest spójna – mówi Łyczkowski.
Jednak w jego opinii sam pomysł na promocję nie jest interesujący, a hasło „na wagę złota” można przypisać do wielu produktów.
(DR, 06.04.2014)