Alicja Bachleda-Curuś reklamuje Kraków

Aktorka Alicja Bachleda-Curuś w spotach promujących Kraków (fot. Paweł Krawczyk/Krakow.pl)
Alvernia Studios przygotowały spot z udziałem Alicji Bachledy-Curuś do wizerunkowej kampanii Krakowa za granicą. Władzie miasta chciałyby, by ruszyła ona jeszcze tej zimy.
Nie wiadomo jeszcze, w jakich mediach film będzie emitowany. - Chcielibyśmy dotrzeć do zachodnich telewizji. Marzeniem są takie kanały jak CNN - mówi Filip Szatani, zastępca dyrektora Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Urzędu Miasta Krakowa. - Niewykluczone, że spot będzie także puszczany w kanałach sportowych, w telewizjach rosyjskich. Rosyjski odbiorca jest dla nas bardzo ważny: w Krakowie i na południu Polski liczba turystów rosyjskich wzrasta z roku na rok - dodaje Szatani.
W filmie nawiązującym do bajki o Kopciuszku Alicja Bachleda-Curuś pojawia się m.in. na Starym Rynku i w Teatrze im. Juliusza Słowackiego. Wykonanie spotu, który wyreżyserował Bartosz Cierlica, kosztowało 550 tys. zł. Na razie nie wiadomo, kto kupi media na potrzeby kampanii - niewykluczone, że urząd zrobi to we własnym zakresie.
(DR, 30.01.2014)
