Barilla zmienia strategię po wypowiedzi prezesa o homoseksualistach
Włoska grupa Barilla, największy na świecie producent makaronów, dokonała zmian w strategii komunikacyjnej w związku z niedawną kontrowersyjną wypowiedzią jej szefa rady dyrektorów dotyczącą homoseksualistów.
Pod koniec września Guido Barilla, szef rady dyrektorów grupy Barilla, oświadczył w wywiadzie radiowym, że w kampaniach reklamowych jego firmy nie będą występować pary homoseksualne. Wypowiedź wywołała falę komentarzy i oburzenia - włoskie organizacje gejowskie i partie lewicowe ogłosiły bojkot produktów grupy Barilla oraz współpracujących z nią firm.
Wczoraj włoska firma poinformowała, że od tej pory w spotkaniach z mediami Barillę reprezentować będą wyłącznie jej rzecznik Luca Virginio i prezes Claudio Colzani. Podkreślono również, że grupa zdecydowała się na utworzenie nowego działu doradczego, Diversity & Inclusion Board, którego członkami zostali m.in. przedstawiciele środowisk gejowskich. Zapowiedziano również ścisłą współpracę z organizacją Human Rights Campaign, publikującą raport Corporate Equality Index, opisujący sposób traktowania pracowników, klientów i inwestorów ze środowisk homoseksualnych przez światowe korporacje. (LL)
(06.11.2013)