Reklamy "Devil otworzy każdą Ci puszkę" i "Lodzika nie będzie!" są nieetyczne
KER: reklama napoju Devil jest seksistowska, a jogurtu Loveyo uprzedmiotawia kobiety.
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklamy napoju energetycznego Devil i jogurtu Loveyo są sprzeczne z dobrymi obyczajami i nie mieszczą się w granicach przyjętych norm etycznych.
KER rozpatrzyła skargę na internetową reklamę napoju energetycznego Devil (Premium Distrubution) i zewnętrzną reklamę jogurtu mrożonego Loveyo (Nowak & Wójcik).
W tej pierwszej wykorzystano wizerunek nagiej kobiety, która trzyma puszkę napoju Devil, a obok widoczne jest hasło - "Devil otworzy każdą Ci puszkę". Autor skargi uważa, że reklama jest seksistowska i wprowadza w błąd, ponieważ napój Devil nie jest w stanie otworzyć puszki.
Przedstawiciele firmy Devil odpowiedzieli na te zarzuty, że celem ich reklamy nie było przedstawienie treści dyskryminujących ze względu na płeć. A prezentowane w reklamie nagie zdjęcia - zdaniem firmy – nie są seksistowskie, a ukazują piękno kobiecego ciała.
KER uznała, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.
Do KER wpłynęła także skarga na reklamę jogurtu Loveyo, wykorzystującą wizerunek kobiety i hasło: "Lodzika nie będzie!". Reklama ta była eksponowana na nośnikach w galeriach handlowych. Skarżąca uznała, że reklama uprzedmiotawia kobiety, jest "niesmaczna i w bezpośredni sposób nawiązuje do czynności seksualnych". Przedstawiciele firmy nie odpowiedzieli na te zarzuty. KER orzekła, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami.
Reklama napoju Devil
Reklama jogurtu Loveyo
DR