Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 08, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Naczelny "Przekroju" Marcin Prokop reklamuje sieć Play

Marcin Prokop, redaktor naczelny tygodnika "Przekrój" (Presspublica) i prezenter TVN, bierze udział w kampanii reklamowej sieci telefonów komórkowych Play. I nie widzi w tym nic niewłaściwego: - Nie dostrzegam kolizji między funkcją naczelnego a występowaniem w reklamach. Ani mnie, ani "Przekrojowi" nie odbiera to wiarygodności – mówi.

Prokop promuje nową usługę Play Formuła WWW (na razie jego wizerunek pojawia się na stronach operatora). Przyznaje, że nie informował Presspubliki o swoim udziale w reklamie. I wyjaśnia: - Wziąłem udział w kampanii Play nie jako naczelny "Przekroju", tylko jako Marcin Prokop, osoba publiczna, którą byłem na długo zanim związałem się z tygodnikiem. Wydawnictwo, zatrudniając mnie, doskonale zdawało sobie sprawę, że oprócz pełnienia funkcji naczelnego prowadzę imprezy dla firm i występuję w reklamach. Nigdy nie zobowiązywałem się do rezygnacji z tej działalności.
Także Zuzanna Ziomecka, druga redaktor naczelna „Przekroju”, nie widzi nic złego w udziale Prokopa w reklamie. - Jeśli dobrze pamiętam, to Piotr Najsztub, były naczelny „Przekroju”, też brał udział w reklamie. Takie są czasy. Marcin Prokop pracuje w telewizji, zajmuje się też przedsięwzięciami komercyjnymi. Nie sądzę, by jego współpraca z Play wykraczała poza jego umowę z wydawcą „Przekroju” – mówi Ziomecka.
Prokop podkreśla, że w reklamie Play nie podpiera się autorytetem pisma i w żaden inny sposób nie wykorzystuje go w kampanii. - Gdybym nagle napisał w "Przekroju" w tekście redakcyjnym, że sieć Play jest najlepsza ze wszystkich, wówczas zastrzeżenia uznałbym za uzasadnione – mówi naczelny tygodnika.
Innego zdania jest Wiesław Władyka, publicysta tygodnika "Polityka". – Marcin Prokop sprzedał swoją wiarygodność naczelnego tygodnika. Czyni go to niepoważną postacią. Teraz, jeśli "Przekrój" zechce napisać o sieci Play, będzie miał problem - mówi.
Jednak w rozmowach z dziennikarzami można usłyszeć, że wydawca „Przekroju” nie przez przypadek zatrudnił celebrytę na stanowisku naczelnego pisma i jego udział w reklamach nie musi mu przeszkadzać.
Z kolei medioznawca Maciej Mrozowski wskazuje, że dziennikarze występujący w reklamach coraz częściej traktowani są z wyrozumiałością. – Epoka "Czy wypada?" już minęła, teraz mamy epokę "Jest okazja", w której wszyscy walczą o przetrwanie – mówi Mrozowski. I dodaje: - Zakaz udziału w reklamach obowiązuje jeszcze tygodniki opinii. "Przekrój" jest pismem rozrywkowym i reklamy z Prokopem mu nie zaszkodzą.
Wypowiedzi członków zarządu Presspubliki nie udało nam się uzyskać.

MW

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.