Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 06, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy nie rozumieją pojęcia "lokowanie produktu" - to dobrze dla firm

Niemal połowa Polaków oglądających telewizję (49 proc.) spotkała się z planszą z napisem "audycja zawiera lokowanie produktu”, ale tylko 35 proc. z nich deklaruje, że wie, co on oznacza - wynika z badania PMR Research.

Aż 70,5 proc. respondentów w wieku powyżej 55. roku życia przyznaje, że nie rozumie komunikatu. Jest on niejasny także dla większości osób z wykształceniem podstawowym (64 proc.).
Spośród tych, którzy twierdzą, że rozumieją to sformułowanie, tylko 79 proc. prawidłowo kojarzy lokowanie z reklamą produktu lub reklamą ukrytą. Pozostali mylą komunikat ze sponsoringiem, "reklamą w podświadomości", a nawet mówią, że oznacza on, iż programu "nie można nagrywać” albo że pojawiają się w nim polskie produkty.
- Te badania to dowód na to, że ludzie nie potrafią rozpoznać tej formy reklamy, a także, że product placement jest bardzo trudny do wykrycia - komentuje Robert Niczewski, autor książki "Product placement jako skuteczne narzędzie komunikacji". Andrzej Muszyński, właściciel firmy Al Dentro, zajmującej się product placement, dodaje: - Problemem jest nie najszczęśliwsza nazwa "lokowanie". Rozumiem, że chodziło o sformułowanie w języku polskim, ale jeśli przyjęło się używać pojęcia angielskiego "product placement", to należało je zastosować - twierdzi.
Zdaniem Roberta Niczewskiego wyniki badań dowodzą również ogromnej siły product placement, który pozwala dotrzeć do odbiorcy bez budzenia w nim świadomości, że ma do czynienia z przekazem marketingowym. - Pokazują, że wciąż jest to idealny dla reklamodawców kanał dotarcia i wartość tej formy reklamy powinna rosnąć - uważa Niczewski.
Badanie przeprowadzono w październiku br. na reprezentatywnej grupie 1 tys. Polaków.
Oznaczenia programów pomarańczową planszą z napisem "audycja zawiera lokowanie produktu” wprowadziła tegoroczna nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji.

KSZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.