Każdego dnia radia słucha 22,37 mln osób
W 2015 roku wzrosły zasięg dzienny radia i jego średni czas słuchania. Wśród największych rozgłośni słuchalność zwiększyły RMF FM i Program III Polskiego Radia, a zmniejszyły Radio Zet i Program I Polskiego Radia.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Millward Brown, zasięg dzienny radia ogółem urósł z 73,1 proc. w 2014 roku do 73,4 proc. w 2015 roku. Każdego dnia tego medium słuchało 22,37 mln osób powyżej 15. roku życia (o 130 tys. więcej, niż rok wcześniej). Czas słuchania wydłużył się o cztery minuty, do 4 godzin i 33 minut.
W 2015 roku liderem rynku pozostało RMF FM, którego udział w czasie słuchania, w porównaniu z 2014 rokiem, wzrósł z 23,9 proc. do 24,9 proc. Słuchalność Radia Zet zmniejszyła się z 15,1 proc. do 13,7 proc., a radiowej Jedynki - z 10,4 proc. do 9,5 proc. Radiowa Trójka zwiększyła udział z 7,2 proc. do 7,8 proc.
RMF FM każdego dnia wybierało 8,66 mln osób powyżej 15. roku życia (o 276 tys. więcej), Radio Zet – 5,58 mln (o 305 tys. mniej), Program I – 3,14 mln (o 144 tys. mniej), a Program III – 2,44 mln (o 199 tys. więcej).
Najchętniej słuchaną rozgłośnią ponadregionalną było Radio Vox FM, uzyskując 3,9 proc. (wzrost z 3,1 proc.).
Wśród sieci radiowych liderem pozostało Radio Eska, które zmniejszyło jednak słuchalność z 7,8 proc. do 7,2 proc. W porównaniu z 2014 rokiem wynik poprawiły: Antyradio (z 0,7 proc. do 1,1 proc.) oraz Radio Wawa (z 0,8 proc. do 1 proc.).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.
(KOZ, 19.01.2016)
