Polskie Radio z zyskiem mimo mniejszych wpływów z abonamentu
(fot. Archiwum/Press)
Polskie Radio zakończyło ub.r. z zyskiem netto ok. 3 mln zł – wynika z danych, jakie "Presserwisowi" przekazała spółka.
Polskiemu Radiu udało się wypracować zysk, mimo że otrzymało o ok. 30 mln zł mniej środków z abonamentu. W 2014 roku dostało 164 mln zł, a w 2013 roku – 193,7 mln zł. Dla porównania w 2013 roku zysk netto spółki wyniósł 13,7 mln zł.
Wpływ na osiągnięcie zysku przez Polskie Radio w ub.r. miał m.in. 10-proc. wzrost sprzedaży czasu reklamowego przez Agencję Reklamy Polskiego Radia, która w ub.r. uzyskała z tego tytułu ok. 58 mln zł.
W ub.r. Polskie Radio m.in. poszerzyło zasięg multipleksu radia cyfrowego o Wrocław, Szczecin, Łódź i Opole.
Cztery anteny Polskiego Radia (Program I, II, III i IV) w ub.r. uzyskały łącznie 18,6 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza niewielki spadek z 18,9 proc. w 2013 roku (badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown).
(KOZ, 25.02.2015)