Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 12, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jedynka z najniższą słuchalnością w historii badania

Program I Polskiego Radia w fali marzec-maj br. osiągnął najniższy udział w czasie słuchania w historii badania Radio Track. Słuchalność Jedynki, względem analogicznego okresu ub.r., spadła z 10 proc. do 9,7 proc.

– Radiowa Jedynka pracuje na zasięg, a nie na udział w czasie słuchania. Zależy nam na liczbie osób odbierających jedną z naszych audycji, a nie na tym, aby jeden słuchacz słuchał programu non stop, gdyż nasz przekaz jest tak zróżnicowany, że jest to niemożliwe – mówi Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia. Zasięg dzienny Jedynki rok do roku utrzymał się na poziomie 10,5 proc.
Kamil Dąbrowa przypomina, że w ostatnich miesiącach antena zrealizowała wiele istotnych misyjnych przekazów. – Materiały własne i audycje obligatoryjne związane z wyborami do Parlamentu Europejskiego przez dwa tygodnia maja nie mogły zwiększyć słuchalności, zwłaszcza że zawierały powtórki, które nie budują czasu słuchania i nie zwiększają udziału w rynku, ale są ważne z punktu widzenia mediów publicznych – podaje Dąbrowa. W kwietniu Program I emitował audycje związane z kanonizacją papieży Jana Pawła II i Jana XXIII i  transmitował też mszę kanonizacyjną. – To nie jest przekaz uniwersalny, który trafia do większości naszych słuchaczy, a tylko do wybranych – dodaje dyrektor Jedynki.
Na udział w czasie słuchania w badaniu Radio Track wpływ mają: liczba słuchaczy, czas słuchania oraz słuchalność wszystkich stacji radiowych.
– Można było się spodziewać, że udział Programu I spadnie poniżej 10 procent. Zarząd Polskiego Radia wielokrotnie podkreślał, że Jedynka jest programem misyjnym, nie walczy o słupki słuchalności i trzeba przyznać, że nie walczy o nie bardzo skutecznie – komentuje Adam Fijałkowski, dyrektor programu i promocji Grupy Radiowej Agory. – Moim zdaniem słuchacze Jedynki przenoszą się do Trójki, czego konsekwencją może być przeniesienie dyrekcji Trójki do Jedynki – spekuluje Fijałkowski.
Spośród największych rozgłośni ogólnopolskich wzrost zanotował jedynie Program III Polskiego Radia (z 7,2 proc. do 7,6 proc.). Słuchalność RMF FM zmniejszyła się z 26,9 proc. do 25,5 proc., a Radia Zet - z 15,9 proc. do 15 proc.

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|10%25|20%25|30%25|1:|RMF+FM|Radio+Zet|Program+I|Program+III|Radio+Maryja|Program+II|Program+IV|2:|Dane:+badanie+Radio+Track,+Millward+Brown&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7|2,22&chxr=0,0,4000000|1,0.5,7.5|2,0,50&chxs=0,000000,11.5,0,lt,676767|1,000000,11.5,0,l,676767|2,000000,10.5,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=38,0,13&chs=680x320&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,30,0,30&chd=t:26.9,15.9,10,7.2,2.4,0.4,0.6|25.5,15,9.7,7.6,1.9,0.5,0.5&chdl=marzec+-+maj+2013|marzec+-+maj+2014&chdlp=t&chma=40,5,30,40&chm=N,000000,0,0:7,13,1|N,000000,1,0:7,13,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+og%C3%B3lnopolskich+stacji+radiowych+%28w+proc.%29&chts=000000,13.5

Wśród sieci radiowych najwyższy udział w czasie słuchania zanotowało Radio Eska, notując jednocześnie – względem fali marzec-maj ub.r. – spadek z 7,8 proc. do 7,4 proc.
Słuchalność Złotych Przebojów zwiększyła się z 3,3 proc. do 3,7 proc., Radia Plus – z 1,7 proc. do 2,3 proc., a Rock Radia (do 30 stycznia Radio Roxy) – z 0,4 proc. do 0,5 proc.

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|0%25|1%25|2%25|3%25|4%25|5%25|6%25|7%25|8%25|1:|Eska|Audytorium+17|Z%C5%82ote+Przeboje|RMF+Maxxx|Radio+Plus|Planeta+FM/Zet+Gold|Radio+Wawa|Antyradio|Rock+Radio|2:|Dane:+badanie+Radio+Track,+Millward+Brown&chxp=1,1,2,3,4,5,6,7,8,9|2,90&chxr=0,0,4000000|1,0.5,9.5|2,0,200&chxs=0,000000,0,0,lt,676767|1,000000,9,0,l,676767|2,000000,10,0,l,676767&chxt=y,x,x&chbh=30,0,15&chs=680x376&cht=bvg&chco=3366CC,4B852C&chds=0,9.2,0,9.2&chd=t:7.8,5.2,3.3,3.3,1.7,1,1,0.4,0.4|7.4,5.2,3.7,3.3,2.3,1.0,0.8,0.6,0.5&chdl=marzec+-+maj+2013|marzec+-+maj+2014&chdlp=t&chma=10,10,30,35&chm=N,000000,0,0:9,13,1|N,000000,1,0:9,13,1&chtt=S%C5%82uchalno%C5%9B%C4%87+sieci+radiowych+%28proc.%29&chts=000000,14.5

Wśród rozgłośni ponadregionalnych liderem jest Radio Vox FM, które zanotowało 2,8 proc. udziału w czasie słuchania. Rok wcześniej na tych częstotliwościach nadawała Eska Rock, mając 1,6 proc. Słuchalność Radia Tok FM wyniosła 1,3 proc. (wzrost z 1 proc.), RMF Classic - 1 proc. (wzrost z 0,9 proc.), Radia Zet Chilli - 0,4 proc. (spadek z 0,5 proc.), a Radia PiN - 0,1 proc. (tyle samo co rok wcześniej).
Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

(KOZ, 12.06.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.