Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Wrzesień 19, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio gotowe do nadawania w DAB+

(fot. Archiwum)

Polskie Radio planuje, że w ciągu roku w zasięgu multipleksu radia cyfrowego znajdzie się ponad 40 proc. Polaków.

Od 1 października w technologii DAB+ nadawane będą wszystkie pięć stacji Polskiego Radia, a także Polskie Radio 24 (dziś nadaje jedynie w Internecie) i muzyczne Radio Rytm grające pop – jeśli do tego czasu obie rozgłośnie otrzymają koncesje. Na multipleksie mają się znaleźć również rozgłośnie regionalne Polskiego Radia. W następnych miesiącach sukcesywnie uruchamiane będą nowe kanały. Jak już informowaliśmy, mają to być radio dla dzieci i młodzieży, radio wykorzystujące zasoby archiwalne oraz radio o nauce, technice i historii.
Początkowo multipleks pokryje Warszawę i Katowice, co pozwoli na odbiór sygnału cyfrowego 7,2 mln Polaków (18,6 proc. zasięgu ludnościowego). Zgodnie z przyjętym harmonogramem, 1 sierpnia 2014 roku jego zasięg ma się zwiększyć o Szczecin, Trójmiasto, Kielce, Kraków i Wrocław. Wtedy już oferta multipleksu będzie dostępna dla 13,1 mln Polaków (33,4 proc. zasięgu ludnościowego). Dwa miesiące później emisja cyfrowa uruchomiona zostanie w Poznaniu, Opolu i Łodzi – 1 października 2014 roku w jej zasięgu znajdzie się 16,5 mln Polaków (42,9 proc. zasięgu ludnościowego, co daje 20,9 proc. terytorium Polski).
– Proces pokrycia sygnałem największych aglomeracji planujemy zakończyć nie później niż do końca 2015 roku, natomiast pełne pokrycie terytorium kraju nie później niż do końca 2020 – informuje Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia.
Polskie Radio wybiera właśnie operatora technicznego multipleksu. W pierwszym przetargu – na okres od października do grudnia br. – zwyciężył Emitel, który jako jedyny złożył ofertę. Obecnie trwa kolejne postępowanie, w którym nadawca chce wybrać operatora na trzy lata (całkowita wartość zamówienia przekracza 850 tys. euro).

(KOZ, 19.09.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.