Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Fundacja Otwarty Dialog żąda przeprosin od Telewizji Polskiej  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  RMF FM bez reklam  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debata Szydło - Kopacz nie porwała widzów; zdaniem ekspertów lepiej wypadła Szydło

(fot. pixabay.com)

Według specjalistów od marketingu politycznego podczas wczorajszej debaty transmitowanej przez TVP 1 i kanały informacyjne TVP, Polsatu i TVN lepiej wypadła Beata Szydło (Prawo i Sprawiedliwość) niż premier Ewa Kopacz (Platforma Obywatelska).

– Na punkty wygrała Beata Szydło. Nie zadecydowała merytoryka, bo debata niczego nowego nie wprowadziła. To była wygrana osobowościowa. Ale w dużej mierze o to chodzi w takich debatach chodzi – mówi Norbert Maliszewski, specjalista od marketingu politycznego z Uniwersytetu Warszawskiego.
– Beata Szydło była bardziej spokojna i opanowana. Miała dużo lepszą mowę ciała – ocenia Sergiusz Trzeciak, ekspert ds. marketingu politycznego z Collegium Civitas. Według Trzeciaka, Ewa Kopacz za bardzo przerywała kandydatce PiS. – Takie wcinanie się może być źle odbierane. Sformułowania typu „dorwą się do kasy” były niezręczne – uważa Trzeciak. – Ewa Kopacz przerywała, atakowała agresywnie. Co więcej, nie wyciągnęła wniosków z debaty prezydenta Bronisław Komorowskiego. Duża część Polaków źle ocenia Jarosława Kaczyńskiego, natomiast nie lubi, jeśli się Kaczyńskim straszy – przypomina Maliszewski.
Zdaniem politologa Rafała Chwedoruka, który komentował debatę dla TVP Info, była ona dowodem profesjonalizacji polskiej polityki. "I w tak sprofesjonalizowanej debacie trudno wskazać zwycięzców" - mówił Chwedoruk.
Jednak według Norberta Maliszewskiego premier Kopacz była źle przygotowana do debaty. – Nie patrzyła do kamery w przeciwieństwie do Beaty Szydło. Szydło groził stereotyp, że nie wzbudza emocji, jest mało charyzmatyczna, a widać było u niej pewność siebie, opanowanie, celnie punktowała, nawet potrafiła zażartować – zauważa Maliszewski.
– Beata Szydło była mniej spięta, wyglądała na bardziej wypoczętą. Ewie Kopacz trudniej było czasami zapanować nad emocjami. To jest słyszalne, szczególnie w głosie. Pani premier mogłaby nad tym popracować – ocenia Trzeciak. Jego zdaniem  obie uczestniczki zręcznie unikały odpowiedzi na pytania, które były dla nich niewygodne. Ekspert z Collegium Citivas uważa, że pytania, które padały, można było przewidzieć (z wyjątkiem tego dotyczącego praw kobiet). – Pod tym względem nie było trudno się do tej debaty przygotować. Było więcej niż pewne, że Ewa Kopacz zaatakuje Beatę Szydło przywiązaniem do prezesa Kaczyńskiego. A także to, że Beata Szydło będzie starała się wypominać afery Platformie Obywatelskiej – komentuje Trzeciak.
Norbert Maliszewski z UW podsumowuje: – Beata Szydło jest liderem wskazanym przez Jarosława Kaczyńskiego. Nigdy nie miała testu przywództwa i wydaje się, że ta debata pozwoliła jej ten test zdać. Jej się udało. To ważne na końcówce kampanii i przed wtorkową dogrywką.
Dziennikarze wczoraj wieczorem w mediach społecznościowych krytykowali formułę programu. ”Obie Panie mogą mówić co chcą, pytania nie są ważne, dziennikarze nie przerywają jak odpowiedź jest nie na temat. Taka to debata” – pisał na Twitterze Marek Balawajder, dyrektor informacji RMF FM. ”Kiepska formuła debaty. Zero interakcji, uciekanie od pytań. Nuda, panie” – oceniał Michał Majewski, dziennikarz serwisu Kulisy24.com.
– Ramy, w jakich się dziennikarze znajdowali, w znacznej mierze uniemożliwiały nadmierną indywidualizację. Pewna sztywność, oficjalność, rodzaj zdystansowania, to  było widoczne – ocenia Jacek Dąbała, medioznawca z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. – Debata była poprawnie poprowadzona w granicach formuły, jaką wynegocjowano – dodaje. Ale jednocześnie zaznacza: – Były momenty, w których charaktery każdego z dziennikarzy mocniej się ujawniały. Na przykład Justyna Pochanke w sposób retoryczny nieco, wyrazistą frazą była bliższa tego, co prezentuje czasami w tego typu rozmowach.
Zawiedzeni byli także fotoreporterzy, bo tylko PAP pozwolono robić zdjęcia z początku debaty.
Debatę transmitowało od godz. 20 do 21.05 siedem kanałów - w sumie oglądało ją 8 mln widzów (zobacz jak stacje podzieliły się widownią).

(KOZ, 20.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.