Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wprost" i "Do Rzeczy" zarabiają głównie na sprzedaży egzemplarzowej

PMPG Polskie Media SA ogłosiła wyniki finansowe grupy kapitałowej, do której należą m.in. spółki wydające tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy". W 2014 roku przychody grupy wyniosły 58,4 mln zł i były mniejsze o 10,2 proc. w porównaniu z rokiem 2013.

Mimo mniejszych przychodów PMPG Polskie Media SA miała w 2014 roku zysk netto 4,3 mln zł (spadek o 34,8 proc.) i poprawiła wynik z działalności operacyjnej EBITDA o 4,4 proc., do 9,7 mln zł. Wpływ na to miała m.in. redukcja kosztów. Spadek przychodów w stosunku do 2013 roku zarząd spółki tłumaczy obniżeniem wpływów z transakcji barterowych.
Głównymi źródłami skonsolidowanych przychodów grupy PMPG pozostają tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy". Pierwszy wydawany jest przez AWR Wprost - w tej spółce PMPG ma 90 proc. udziałów, a drugi - przez Orle Pióro, w której udział PMPG wynosi 56,2 proc. AWR Wprost generuje 41 proc. przychodów grupy PMPG, a Orle Pióro - 20 proc. W raporcie nie ma wyników tych spółek, ale podano, że w przypadku tej pierwszej 57 proc. przychodów gotówkowych pochodzi ze sprzedaży egzemplarzowej, a 36 proc. z reklam. W przypadku wydawcy "Do Rzeczy" 87 proc. wpływów to sprzedaż egzemplarzowa, a tylko 6 proc. daje sprzedaż powierzchni reklamowej.

Zobacz jak "Wprost" i "Do Rzeczy" rozpoczęły 2015 rok.

(GK, 20.03.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.