"Polityka" ma coraz większą przewagę nad "Newsweekiem"
W pierwszym miesiącu 2015 roku tygodnik "Polityka" (Polityka) odnotował wzrost średniej sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Lepiej niż na początku 2014 roku sprzedawał się także "Tygodnik Powszechny" i "Gość Niedzielny".
Średnia sprzedaż "Polityki" w styczniu br. wyniosła 124 322 egz. (wzrost o 3,75 proc. względem tego miesiąca ub.r.). Wynik tygonika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) to 104 636 egz. (spadek o 9,02 proc.).
Średnia sprzedaż styczniowa "W Sieci" (Fratria) wyniosła 70 586 egz. (spadek o 8,85 proc.), a "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) spadła o 23,84 proc., do 50 687 egz. Sprzedaż tygodnika "Wprost" (AWR Wprost) zmalała o 21,09 proc., do 43 554 egz.
"Do Rzeczy" i "Wprost" zarabiają głównie na sprzedaży ezgemplarzowej - wynika z raportu Polskie Media PMPG SA.
(IKO, 20.03.2015)