Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 26, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wprost" budował sprzedaż aferą taśmową, a konkurencja filmami (analiza sprzedaży tydzień po tygodniu)

W przypadku "Wprost" najlepiej sprzedawała się afera taśmowa.

Drugi numer tygodnika "Wprost" (AWR Wpost) poświęcony tzw. aferze taśmowej, z czerwca 2014 roku, sprzedał się w ponad 216 tys. egz. Takiego wyniku w ub.r. nie udało osiągnąć "Polityce" i "Newsweek Polska". Z analizy sprzedaży poszczególnych numerów tych tytułów wynika, że na wysoką sprzedaż wciąż wpływ mają święta i dołączanie filmów na DVD.

Z analizy danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że "Wprost" z 23 czerwca, w którym redakcja kontynuowała publikację treści nielegalnych nagrań rozmów czołowych polskich polityków, sprzedało się w 216 206 egz. Kolejne miejsca w rankingu najlepiej sprzedanych tygodników należą do "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Jego wydanie świąteczne z 22 grudnia osiągnęło sprzedaż 165 310 egz., a z 14 kwietnia - 160 044 egz. Oba można było kupić z filmami na DVD (odpowiednio: "Dawcą pamięci" i drugą częścią "Igrzysk śmierci"). Wydanie "Newsweeka" z 28 lipca, z Jarosławem Kaczyńskim i Januszem Korwin-Mikkem jako parą biorącą ślub i filmem "Kamienie na szaniec", sprzedało się w 151 999 egz. Najlepiej sprzedane wydanie "Polityki" (Polityka) to podwójny numer świąteczny z 17 grudnia (157 212 egz.).
"Polityka" w maju ub.r. po raz pierwszy dodała film DVD. Wydanie z 21 maja ub.r. można było kupić z filmem Wojciecha Smarzowskiego "Pod Mocnym Aniołem" - sprzedało się w 136 237 egz. Spośród jej sześciu wydań dostępnych z filmem jeszcze tylko wydanie z 16 czerwca z filmem pt. "Zniewolony" odnotowało sprzedaż powyżej 130 tys. egz. (131 263 egz.).
Średnia sprzedaż ogółem "Polityki" za cały 2014 rok to 121 269 egz. (spadek o 3,2 proc.), "Newsweeka" - 118 610 egz. (spadek o 6 proc.), a "Wprost" - 58 226 (spadek o 6,1 proc.).

W przypadku rywalizujących ze sobą tygodników prawicowych najlepiej sprzedało się "W Sieci" (Fratria) z 17 marca - na okładce był wtedy temat "Człowiek z mamony" o Lechu Wałęsie (106 909 egz.). Do wydania tego dołączona była też książka "Pasja". 
Tygodnik "Do Rzeczy" (Orle Pióro) także miał swój rekord w marcu. Numer z 10 marca z tytułem okładkowym "Dziesięciu katów narodu polskiego", filmem "Solidarni" i płytą CD "Panny Wyklęte" wyniosła 74 057 egz.


Średnia sprzedaż ogółem w 2014 roku "W Sieci" wyniosła 77 130 egz. (spadek o 8,15 proc.), a "Do Rzeczy" 60 446 (spadek o 30,2 proc.).

(JS, 26.02.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.